Welk landelijk dagblad is neutraal en gratis online te lezen?

Na de zoveelste stemmingmakerige kop van 't regionale dagblad hier (een leesmethode voor kleuters word pervers genoemd, terwijl dat in 't hele artikel niet wordt uitgelegd), zoek ik een ander dagblad om te lezen. Dat dagblad moet voornamelijk neutraal en online te lezen zijn. Een dagelijkse email met een artikeloverzicht zou ook fijn zijn, maar is geen vereiste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (5)

De NRC wordt als objectiefste krant gezien, echter is deze niet gratis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouw is een heerlijk rustgevende krant met een absoluut gebrek aan sensatienieuws en een goede diepgang. Online ook prima, absoluut niet gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gratis is wel een criterium (ik lees een krant niet dusdanig veel dat het een abonnement waard is). Of het online-abonnement moet laag zijn, dan valt het te overwegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo rustgevend dat je er van in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouw is voor mij een te droge krant, zwaar zonder ook maar iets luchtigs, niet naast mijn ontbijt bordje dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil m'n nieuws juist graag droog. De kale, droge feiten, zonder doorgemengde luchtigheid graag. Online is er trouwens best redelijk wat gratis te lezen, dus van mij een +, want ik heb 'm al bij m'n nieuwslinks geplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt gevraagd wat een neutrale krant is.
Kom dan niet aan met een krant als Trouw want deze krant is absoluut niet neutraal te noemen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jack: Als je van mening bent dat een antwoord niet juist is en je zegt dat, dan moet je ook vermelden waarom. Kom dan niet aan met slechts "fout" te roepen... Dus bij deze de vraag van mij: waarom vind jij Trouw niet neutraal? Ik ken de krant alleen van naam, dus heb geen idee eerlijk gezegd.
Ad online, gratis.

http://nl.visit-it.com/news/newspapers/ad

Prima krant, lees hem elke morgen maar dan in het eggie ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brrr, wat een akelige krant is dat, blij dat dat niet naast mijn ontbijtbordje ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ad nieuws is ook gratis te horen in rtl boulevard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In RTL Boulevard gaat het over nieuws uit De Telegraaf ;)"
Het Ad is prima als je net wakker bent. niet te zwaar maar heerlijk ontspannend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het AD kom ik wel eens, maar vind ik niet een prettige krant om te lezen. @Stippel: Wat vind jij akelig aan het AD?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al die schreeuwkoppen, serieverkrachtingen, dodelijke ongevallen, sensatienieuws. Net een tikje minder dan de Telegraaf, maar nog steeds genoeg om je vertrouwen in de mensheid een flinke deuk te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen problemen mee, ik bepaal zelf wat ik wel of niet wil lezen en dat is meestal politiek of economisch nieuws.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schreeuwkoppen is precies waar ik vanaf wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zocht een GRATIS krant online en dat is hij zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is 1 van de criteria ja. Een andere criterium is dat de krant neutraal moet zien. Geen schreeuwerige, stemmingmakerige koppen dus. Dat is nl. de reden dat ik m'n huidige krant een beetje zat ben (zie omschrijving van de vraag).
het is misschien niet echt een dagblad, maar als je op het kopje : voorpagina klikt, krijg je wel veel informatie ;)

http://www.nu.nl/

veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken 'm wel. Geen echte krant inderdaad, maar wel gewoon nieuws. Maar is nu.nl neutraal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
objectief nieuws bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik dan zeggen: zo objectief/neutraal mogelijk. Sommige kranten kiezen duidelijk een kant. Ik wil in elk geval een kant die probeert geen kant te kiezen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nu.nl is bijna extreem links te noemen. Comments onder nieuwsberichten die naar rechts neigen (iemand die voor Trump is bijvoorbeeld) worden gelijk verwijderd. Ook hun voorpagina ramt door op links. Kijk maar eens heel goed.
Het niet echt een krant, maar wel met gratis online nieuws en redelijk neutraal: http://nos.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook jij bedankt.