Moeten we ons geen zorgen gaan maken over de pornoficatie van de samenleving?

Ik heb hier voornamelijk over de jeugd. Met de komst van internet is porno heel toegangkelijk geworden, nu heb ik het hier niet over een vrijpartij maar over keiharde porno. Een paar klikken op je computer en het is toegangkelijk, gratis en voor niets.

Het is een aannemelijk feit dat mannen/jongens vaker naar Porno kijken. Waar ik bang voor ben dat er een 'verkeerd' beeld ontstaat over wat seks eigenlijk nu moet inhouden. Alles is eigenlijk gericht op de prestatie en niet zozeer meer op de intimiteit. Ook vrees ik dat er eisen worden gesteld aan was een meisje zo al niet moet doen. Anale seks is in porno bijvoorbeeld heel normaal.

Maak ik mij zorgen om niks en waait het wel over? Of moeten er maatregelen worden getroffen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee; de groot gebruikers van porno op internet zijn ook zeker niet pubers. Die hebben wel wat beters te doen.
En voor de uitvinding van het internet konden ze ook porno vinden.

Het is gemakkelijk om kinderen en pubers te onderschatten maar dit is iets van elke generatie. Net zoals ooit Jazz en later Rock muziek voor kamer debatten zorgde zal ook dit overwaaien.
Er zal altijd een kleine groep blijven die er niet mee om kan gaan en die groep zijn ook degenen die in het nieuws komen maar kijk vooral naar die overgrote meerderheid die wel normaal is en de zaken in perspectief ziet. Het zijn voornamelijk volwassenen die zonder internet zijn opgegroeid die er zich het meeste zorgen om maken en niet goed weten wat ze er mee aan moeten. Men kent het niet dus zal het ook wel niet goed zijn voor de kinderen want hoe moeilijk moet het voor hun wel niet zijn om er mee om te gaan. Kinderen zijn daar veel flexibeler is en zijn vaak ook veel beter in het ontwijken van die dingen op het internet die ze niet willen zien/zoeken.

Het grootste probleem dat ik zie is dat ouders zich niks voor die nieuwe fratsen interesseren en ook geen moeite doen het te begrijpen of ze zijn geïntimideerd door de nieuwe technologie en kijken er naar met een instelling van: ik zal dit toch nooit begrijpen. En idd: met een dergelijke instelling zal je het nooit begrijpen. Als een kind een computerspel leuk vind: speel het dan ook eens en niet 5 minuten maar neem de tijd om het spel te leren en te begrijpen.
Neem bv de ophef indertijd om Wolvenstein. Een spel waarin in je slecht getekende nazies overhoop knalt was blijkbaar hetzelfde als nazie propaganda (het spreekwoordelijke klok en klepel verhaal dat recenter nog speelde met Harry Potter boeken).

Daarbij veranderd de wereld constant. Hetzelfde geld voor normen. Eenmaal volwassen is het moeilijker om je aan te passen aan een veranderende wereld en is het gemakkelijk te vergeten hoe anders je eigen ouders dachten. Dit is van alle tijd en de wereld is er nog steeds niet aan ten gronde gegaan. Je moet alleen niet denken dat internet en TV een kind kunnen opvoeden. Evenmin kan de overheid dat voor je doen. Dat is toch echt een taak van de ouders en dat lijkt nog wel eens vergeten te worden. Zelfs de meest rebellerende puber kijkt nog steeds naar zijn/haar ouders.

Als er 1 constante is in de relatie tussen generaties door de tijd heen dan is het wel dat vroeger alles beter was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is een probleem aan het worden. Veel kinderen hebben al een verkeerd beeld van sex. Als ze verder niet goed voorgelicht worden door ouders/school kan het zijn dat ze andere hiermee gaan schaden. Wat je als ouder moet doen, is er voor zorgen dat kinderen niet naar dat soort sites kunnen klikken. Maar wat denk ik nog belangrijker is, is dat je als ouder goed verteld hoe het werkelijk zit met seks, liefde enz. Dit geld ook voor de scholen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom die min?
MINKUKEL
Nee, waarom zou anale seks bijvoorbeeld niet mogen en waarom mag er niet gepresteerd worden tijdens seks. Als de deelnemers het goed vinden mag het zo ruig en hard mogelijk gaan, als beide er maar van kunnen genieten.
Ik vind dat iedereen voor zichzelf mag bepalen hoe, wat, met wie hij/zij seks heeft. De ouders hebben als het goed is hun kinderen goed opgevoed en hun de boodschap al meegegeven en de meeste jongeren kunnen heel goed het verschil uitleggen tussen porno en seks. Bij sommige gaat het tijdens de opvoeding mis, maar dan kan porno an sich weinig aan doen.
Daarnaast denk ik dat heel veel jongeren sommige hardcore porno zelf ook helemaal niet lekker/geil vinden. Zij willen juist wel degelijk ook een stukje intimiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks hebben verwordt steeds meer tot iets lichamelijks en dat idee wordt door die pornosites gevoed! Wat zij (ver) tonen heeft met de liefde niets meer van doen! Het is m.i. dus idd een zorgwekkende ontwikkeling,waaraan helaas geen halt kan worden toegeroepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen moeten al heel snel ingelicht worden van wat er allemaal gaande is op de wereld. Veel waarschuwen tegen de waanzin