Waarom zulke dure schoenen?

Laatst keek ik op internet op een tweede hands site en zag dat er voor ugg s minimaal 200 euro wordt geboden?
Ik was stomverbaasd over hoeveel reacties erop kwamen en ik kan iemand die zelfs meer dan 4 paar heeft.Ben ik nou gek of draait de wereld door.Slechte economie?Waardan?
Ben ik dan een van de weinige die maar weinig op heeft met materie en mode?Of zijn er nog meer mensen die dit onbegrijpelijk vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (10)

Ik kan antwoord geven op je laatste vraag:
Er zijn nog meer mensen die dit onbegrijpelijk vinden, namelijk ik. Ik geef ook niets om schoenen, evenals ik niets geef om tassen, make-up of andere modegerelateerde zaken. En ik ben toch echt een vrouw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 om een domme -1 te compenseren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg altijd maar: koop lekker wat jij leuk, mooi of comfortabel vind. Echter veel mensen zijn erg bezig met 'erbij horen'. Ik vraag me dan altijd af: wil je daar echt bij horen. Voorbeeldje: meisje van 12 vraagt aan een ander meisje van 12: "Waarom draag jij eigenlijk geen merkkleding?". Het tweede meisje was helemaal uit het veld geslagen. Ze zag het eerste meisje als haar beste vriendin, maar heeft nu het gevoel dat die vriendschap afhangt van de kleding die ze draagt. Waar gaan we heen in deze wereld.
Merk & kwaliteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat hangt van mens tot mens af. Sommige mensen denken we zijn tog maar voor maar éénmalig in de wereld.!
Tsja, de een geeft veel geld uit aan een fotocamera voor zijn/haar hobby fotografie, de ander geeft zijn geld uit aan kleding. Het is maar waar je je prioriteiten legt.

Ik geef meestal geen absurde bedragen uit aan kleding. Meestal koop ik in de uitverkoop of bij outlets. Voor schoenen geef ik meestal tot ongeveer 80 euro aan uit, wat ik eigenlijk al veel veind. Laatst zag ik echt hele mooie schoen die ik ook gebrui voor naar mij werk, die waren iets duurder. Maar dat vond ik dan ook echt hele mooie schoenen. Het maakt me niet zo heel veel uit welk merk een kledingstuk is. Al moet ik wel zeggen dat ik niet zo snel ik zeeman kleren ga lopen. Niks ten nadele van zeeman, maar dat vind ik gewoon geen mooie spullen hebben. Desondanks zie ik veel merk kleding waarin ik nog niet dood gevonden wil worden.

Maar je hebt gelijk dat sommige echt doorslaan om maar in een bepaald merk rond te lopen. Voor de lol ga ik wel eens naar de PC in Amsterdam en daar zie je soms foeilelijke kleding die soms over de duizend euro kosten. Puur vanwege het merk en de PC. Tsja, dan lijkt crisis heel ver weg. Maar sommige vinden het al crisis als ze een keer niet en op wintersport en zomers naar Spanje kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gek genoeg zijn er mensen die de spullen kopen omdat ze duur zijn. Kijk eens naar prada of andere merken. Als ze aangeboden worden voor 20 euro is het in eens niet meer interessant. En ja dit vind ik ook onbegrijpelijk!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder zijn ding, moet je maar denken. Maar ik geloof wel dat de meeste mensen om ons heen niet bereid zijn om dit neer te leggen voor 2e-hands (2e-voets!) schoenen!

Ik kan me ook verbazen over de manier waarop het kapitalisme alles in de ban lijkt te hebben. Alles is doordrenkt van commercie en het vergaren van materie.

Als dit gevoel mij bekruipt, dan probeer ik het vanuit een breder perspectief te zien: de mens volgt ook maar zijn/ haar instinct...
- Elke vorm van leven is eigenlijk overleven. Alleen de manier waarop is de loop der eeuwen veranderd voor sommige culturen en volken.
- Omdat wij in ons westelijke wereld ons niet hoeven bezig te houden met het vergaren en vervullen van onze primaire behoeftenn (eten, drinken, overleven, zin van het leven begrijpen) zoeken we op een andere manier de vervulling van ons leven. Religie neemt een minder prominente plaats binnen ons persoonlijke leven; daarom zoeken we instinctief naar een andere manier waarop onze zin des leven en de vraag 'waarom' of 'hoe' bevredigend wordt beantwoord.

Elk levend wezen heeft een instinct om te overleven.
Macht en geld is tegenwoordig ons instinct ter overleving! En dat uit zich bij elk persoon in de wereld van vandaag op een aparte manier! Want we hoeven ons geen zorgen meer te maken over ons dagelijks brood- nee, we willen willen ons nu dan maar zorgen maken over de euro's op de bank of de schoenen aan onze voeten. Uiteindelijk is dat allemaal primair gedrag.

Het is de kunst om dieper na te denken en weten wanneer iets zinvol is of niet- daar hebben wij homo sapiens grotere hersenen van gekregen, helaas worden die te weinig gebruikt... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft andere dingen waar ze in deze "kredietcrisistijd" op besparen. Mensen besparen niet op dingen die ze wel belangrijk vinden.

Reizen is mijn grote passie, dus kredietcrisis of niet, ik ga intercontinentaal, ik bezuinig dan wel op kleding en schoenen. Ik ben dan ook van het type dat mode niet belangrijk vind. Ik draag kleding net zo lang tot de kleding gewoon op is. Kan mij het schelen of zwart niet in de mode is, als iets mij lekker zit....

Mijn zusje daarentegen vindt het zonde dat ik zoveel aan Reizen uitgeef, maar die geeft dan weer grote sommen geld aan kleding en schoenen uit en het merendeel van de kleding is ze na een jaar weer zat... Ik begrijp haar niet, zij begrijpt mij niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
200 euro voor een paar gebruikte schoenen is wel gek ja, maar hoe serieus is dat bod (van een familid of kennis om de prijs op te drijven?)?.

En voor degene die zijn/haar baan houdt, verandert er eigenlijk niet zo veel. Hooguit geen of een mindere bonus en misschien geen salarisverhoging. Dan heb je voor die persoon de 'crisis' wel gehad.

Toch zijn er veel werkelozen bijgekomen en wordt nog een flinke golf verwacht. Ook is er verborgen ellende mbt huizen die te koop staan en waarvan de eigenaar al verhuist is (eigen schuld misschien, maar het feit is er wel)

En ondanks dat ik soms ook niet begrijp wat mensen voor iets overhebben, moeten we toch een beetje blij zijn met gekken die veel te veel betalen voor iets onbenulligs. Ze houden de economie er draaiende mee en dragen met 19% btw lekker bij aan de nationale schatkist. Ook zal ik het niet veroordelen. Als men het geld heeft mag men het besteden zoals men wil, mits het maar maatschappelijk verantwoord gebeurt. Zo bekeken is een vakantie naar de US veel schadelijker dan 10 paar Uggs.
14 jaar geleden
Als diabeet ben ik verplicht om goed zittende en passende schoenen te kopen.En die vind je meestal niet in het goedkopere segment.
Maar 200 euro voor een paar gebruikte schoenen,vind ik ook te gortig,afgezien van het feit dat ik nooit door een ander gedragen schoenen zou kopen! Tussen haakjes Watzijn Huggs?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zit het dan met de pasvorm,nadat een ander er in gesjouwd heeft?
Nogal zonde van je geld, dingen die net sloffen lijken kopen voor 200 euro :P
Bij de schoenenreus, scapino etc. kan je ze ook voor 10 euro ofzo krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ben je niet gek!want die uggs zijn in het nieuw 180 euro dus dan zou ik tweedehands niet 200 betalen hahaha.....uggs is een eyecatcher op dit moment en daar hebben mensen veel voor over,ligt dus niet aan jou maar aan hun als ze het voor die reden kopen en niet omdat ze heerlijk zitten