Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou euthanasie een humanitair recht moeten zijn?

Dit omdat er vanmorgen een vraag werd gesteld over het in laten slapen van dieren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
738

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, vind ik eigenlijk wel.
Als je eigen lijden zo ondraaglijk is, dan moet je het recht hebben er op een waardige manier afscheid van te kunnen nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik vind dat ik als mens het recht heb om mijn leven te stoppen als ik geen enkele uitweg meer zie. Het is tenslotte mijn leven, mijn keuze! En ja, het zou dus een humanitair recht moeten zijn voor hen die hier zo over denken als ik. Mensen die tegen euthanasie zijn hoeven geen gebruik te maken van dit recht. Maar moeten zich ook niet bemoeien met mensen die een beroep willen doen op dit recht. Het is een vrije keuze die een ieder mag maken, althans zo denk ik erover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de huidige regeling prima voldoet, in bijzondere gevallen is het toegestaan en wordt iemand die daarbij helpt niet bestraft. Iedere aanpassing op de huidige wetgeving werkt misbruik in de hand en de "klassieke" zelfmoord kun je ook met toegankelijke euthanasie toch nooit tegengaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Geen enkel land of cultuur kan zich beschaafd noemen als een mens er niet op het moment dat hij dat wil uit kan stappen, en dat daar de nodige hulpmiddelen voor verkrijgbaar zijn De zgn Drion Pil. Het heeft niets maken met terminaal ziek zijn, alleen met je recht over je eigen lijf te kunnen beschikken. Is ook minder rommelig, mensen die voor de trein springen of van 17 hoog. Je kunt het dan ook beter met je omgeving regelen.
Dus nogmaals volmondig ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vriend van mij was machinist(tegenwoordig heet dat wagenvoerder) en heeft dat meerdere malen meegemaakt! Dat is hem niet in de kouwe kleren gaan zitten,zelfs ettelijke jaren na zijn pensioen heeft hij er nog nare dromen over!
Wat je maar rommelig vindt!
Op de site van de Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde kun je bovenaan de site bij 'Informatie'> Juridsiche informatie alles vinden over euthanasie en recht.
(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,dat zou het idd moeten zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding