Wat wens je eigenlijk iemand toe die gaat bevallen?

'Succes!' of 'Veel geluk!' lijkt me niet op zijn plaats. Wat wel?

12 jaar geleden
215.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis met: veel succes? Zeg anders: 'Ik wens je een heel goede bevalling!'
noki
12 jaar geleden
Dat is een mooie! Je verdient een plusje maar die kan ik je niet geven omdat je gereageerd hebt ipv geantwoord.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
dat het goed mag bevallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, haha schrijf dat als antwoord :P
Annswers
12 jaar geleden
haha leuke vraag

Het beste antwoord

Ik wens je een voorspoedige bevalling en gezondheid voor jullie allebei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (29)

Sterkte en daarna veel geluk met de kleine!
amc
12 jaar geleden
Veel plezier!

Dat is iets wat veel mensen vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Plezier heb je echt niet tijdens een bevalling!:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik heb anders flink gelachen tijdens de twee bevallingen waar ik mezelf bewust van was ;-) Stukken leuker dan een keizersnee onder volledige narcose. Geniet er van, je doet het maar een paar keer in je leven.
amigo
12 jaar geleden
het is bijzonder en mooi en speciaal en ik had het nooit willen missen maar ik heb ook ECHT geen plezier gehad TIJDENS het proces.... volgens mij lijkt het nog het meest op het lopen van een triatlon (heb ik nooit gedaan trouwens) tijdens het afzien ben je mogelijk trots dat je het doet, maar bij plezier denk ik toch aan wat anders al snap ik de opmerking op zich wel. Dat je er ergens van moet genieten omdat het bijzonder is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en welthuis misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zullen het nooit meemaken, dus wees er blij mee :P
Meestal wens ik ze succes met de laatste loodjes, vaak met een knuffelbeertje of een bos bloemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pers ze!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lachen is gezond, een bevalling is al zwaar genoeg dus zon luchtige groet, bij de juiste persoon, kan echt goed aankomen.. is een leuke, maar moet je wel de juiste persoon voor je hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dan toch eerder aan sinasappels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rofl! ach ja beetje humor moet kunnen hoor :))
Ik wens je een voorspoedige bevalling.
Wat luchtiger kan je ook zeggen: "Toi, toi, toi! We denken aan je."

Toegevoegd na 2 minuten:
"Prettige puf!" heb ik ook eens iemand horen zeggen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is makkelijker te beantwoorden als je weet wat de "aanstaande" voor verwachting heeft van de bevalling.

Ziet iemand er vreselijk tegenop kun je zeggen:
Veel sterkte en hopelijk valt het je 100% mee

Heeft iemand al 3 kingeren en roept uitgebreid dat het zo'n goede ervaring is zeg: Een mooie bevalling gewenst

Is iemand er redelijk neutraal onder (zijn die mensen er trouwens wel?) kun je gewoon zeggen: succes en we zijn erg benieuwd!!!
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Het hangt dus duidelijk van de persoon af die moet bevallen welke woorden je gebruikt. Plus dus.
Kristal
12 jaar geleden
Ja, goede gedachte +1
Goede ont- en afsluiting van je zwangerschap.
Eind goed, al goed!
Het resultaat telt.
Ik kijk er naar uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie iemands antwoord (met een duim omlaag) afkeurt maar niet zegt waarom en wie hij/zij is, is een “anonieme minnaar”. Komt niet uit voor zijn/haar mening en draagt niets bij.
Zo iemand durft zijn/haar mening niet ter discussie te stellen, kan mogelijk niet met kritiek omgaan en handelt tegen de principes van Goeie Vraag, omdat hij/zij zijn/haar kennis niet deelt.
GV zegt kennis te willen vermeerderen en de spreiding van kennis vergroten.
Ik zou zeggen heel veel kracht en sterkte toe gewenst met de bevallingen dat alles zo mag verlopen zo hoopt.!

Toegevoegd na 24 minuten:
zoals je hoopt ! (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd kracht!
Ik wens je alles toe wat je zelf hoopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
???
waar komen al die minnetjes vandaan??
Is toch gewoon een juist antwoord? +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Kristal ;-)
Zie het zelf nu ook pas.... vreemd??? Helaas ook niemand die schrijft waarom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je van mij.
Snap niet wat er mis is aan dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Sis!
Doorzetten meid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de aanstaande moeder een goede bevalling en veel kracht toewensen, en haar vertellen dat ik in gedachten aan het meepersen ben op de moeilijke momenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou meid,: zet 'm op! je kunt het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wens je een goede bevalling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ervoor a.s. moedertje.
12 jaar geleden
Die wens je een gezond kind toe.

En ik wens ze altijd nog zo veel mogelijk slaap vóór de bevalling toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat het goed mag bevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat de bevalling zonder probleem verloopt en dat je kindje gezond ter wereld komt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
goed gezegd Dennis. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartstikke thnx,Kristal;-)
ik denk aan iets als: dat je hoopt dat het goed zal aflopen met wat er gaat gebeuren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel veel sterkte het zal pijn doen maar liefde overwint alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel slaap :) vooral voor na de bevalling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wens je een goede/goed verlopende bevalling toe en een gezond kindje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie niet in waarom 'Succes' niet op zijn plaats is. 'Fijne bevalling' lijkt me misplaatster...

Maar goed, ik zou zelf zoiets zeggen als: 'Hopelijk gaat het allemaal vlotjes en dan hoop ik het snel te horen!'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk aan je / ik ben bij jou en je kindje in mijn gedachten.
12 jaar geleden
Veel kracht en dat het een lief kindje mag zijn...:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jou vraag bevalt me wel. Ik verwacht er veel van, haha. Nee grapje hoor.

Even serieus,

Ik denk dat je moet nagaan wat voor rol de betreffende persoon speelt in je leven, en wat voor band je met deze persoon hebt. Aan hand daarvan kan je concluderen hoe je zo'n iemand het best kan feliciteren, of wat je zo'n iemand het beste kan toewensen, en op wat voor manier vooral.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ''jongen''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"veel plezier" (met een lach)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het Engels zou je gewoon kunnen zeggen
"happy birthday" maar dat is eigenlijk naar de aanstaande moeder niet te vertalen naar "gelukkige geboortedag"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg meestal, "maak er wat moois van" ;-)