Mannen-vrouwen hersenen zijn anders ingedeeld.Waardoor wordt het huishouden meestal door vrouwen gedaan.Hersenstructuur of traditie?

In veel partnerschappen is het enige dat de man doet het vuilnis buiten zetten.Dit komt vaker voor, ook als je allebei werkt.Vaak zeggen ze :dat kan jij veel beter(strijken)doe jij het maar,want ik doe het toch nooit goed.Willen wij vrouwen het stiekem niet echt,of frustreert het ons mateloos.(n.b. heb zelf een man die alles meedoet)

amc
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het is al heel lang geleden bepaald dat de vrouw thuis bleef en voor de kinderen zorgt en het eten. In de prehistorische tijd ging de man jagen en de vrouw zorgde dat er eten van gemaakt werd. Vanuit die tijd werd er al gedacht dat de man het sterkere geslacht was. Dit is zo doorgegroeid. De vrouw staat achter het aanrecht en zorgt voor de kinderen. Door de vrouwenemansipatie is er gezorgd dat de vrouwen steeds meer rechten kregen en meer de mogenlijkheid voor zelfontplooiing. Hierdoor is de rolverdeling ook aan het veranderen en wordt er verwacht dat de man ook meer in het huishouden gaat doen. En er wordt ook meer verwacht met de opvoeding van zijn kinderen. Ik weet nog dat het in de jaren 80 het een heel vreemd gezicht was als je een man achter de kinderwagen zag lopen. Inmiddels is die rolverdeling dus anders maar het loopt nog niet helemaal soepel. Vaak zijn de mannen nog traditioneel opgevoed en hebben er daardoor moeite mee om wat meer te doen in het huishouden e.d . Terwijl sommige vrouwen dat wel verwachten van hem, en dan gaat het mis. Het zal nog wel wat generaties duren wil dit geen disccusie punt meer zijn. Sommige vrouwen gaan er ook verkeerd mee om. Ze willen dat de man iets doet in het huis, maar dan ook het liefst op precies dezelfde manier dan dat zij dat zelf doen. En dan gaan ze daar over zeuren.....Niet doen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is historisch bepaald. Het traditionele beeld is dat dew vrouyw het huishouden doet; Dit op basis van: De man verdient het geld. De vrouw is thuis met de kinderen en doet het huishouden. Nu verdienen vrouwen ook het geld, maar is diep in het achterhoofd van mannen het beeld gebleven dat vrouwen het huishouden doen.

Als het dan zo is dat de vrouw geen druk zet, dan blijft dat zo. Ik merk het bij mij thuis: Het is dat we een dag in de week hebben waarop we samen schoonmaken, anders zou het bij mij niet gebeuren. Maar vaak is het toch zo dat het dan is: Jelle, kan jij die boom weghalen, dan ga ik de was vouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornamwlijk historisch bepaald denk ik. Toch zijn er zekere klusjes die primair aan de man zijn voorbehouden, respectievelijk worden gegund. Ik denk aan techniek en aan krachtige werkjes.
Desalniettemin kan de man zich uit eigen beweging wel veel meer aanbieden om huishoudelijke zaken te doen. De man hoeft zich niet alleen als vuilniszak te gedragen :))
Het maakt hem veel sympathieker voor de vrouw en gedeelde smart is halve smart....voor de vrouw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de negentiende eeuw kwam er een
klasse op, waarvan de mannen goed
verdienden. Hun vrouwen hoefden niet
buitenshuis te gaan werken. Maar zij
verdienden ook weer niet genoeg om een
dienstbode in dienst te nemen. Daarom
ging de echtgenote het huishouden doen.
De huisvrouw was geboren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Traditie en aangeleerd...

De hersenen werken anders in vrouwen dan in mannen... Dat is bekend...

De vrouw is gebaat bij altijd het gevoel te blijven koppelen aan de huidige wereld... De man is gebaat bij het ontkoppelen van het gevoel en de huidige wereld...
Het verschil in hersenen stelt een ieder in staat om dat te doen wat voor de soort het meeste overlevingsmogelijkheid oplevert...

Wees blij dat je een participerende man hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Vaak zeggen ze: dat kan jij veel beter (strijken) doe jij het maar, want ik doe het toch nooit goed."

Dat soort mannen zijn lui.
Als je iets niet kunt, kan je het toch wel leren? (Dat is mijn insteek iig. als man zijnde). En daarbij: zo erg is het toch niet om wat mee te helpen? Dan ben je eerder klaar, en heb je weer tijd om samen iets leuks te gaan doen!

Ik moest even reageren, het antwoord op je vraag staat hierboven al maar toch :)