Wat is een goed voorbeeld van overlast van 'probleemjongeren'?

Ik probeer iemand te overtuigen van mijn stelling hier over, en ik wil graag een voorbeeld hebben om aan te duiden dat probleemjongeren wel degelijk een last zijn voor de maatschappij.

Alvast bedankt.!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Intimidatie van voorbijgangers, waardoor er een angstgevoel ontstaat.
Fikkie stoken.
Glas / rotzooi / naalden in de speeltuin.
Vernielingen.

Toegevoegd na 3 uur:
Dit deden de hangjongeren in mijn oude buurtje 15 jaar geleden. Ze stookten fikkies bij oude mensen voor de deur en gooiden eieren tegen hun ramen aan. Ze gooiden hun bierflesjes kapot in de speeltuin en soms lagen er ook naalden. Ze sloopten het hek van de speeltuin. Voordat onze kinderen er konden spelen, moesten we eerst de zooi opruimen. Ze probeerden soms ook om de speeltoestellen in brand te steken. Dus ja, ze veroorzaakten overlast en hoge kosten voor de speeltuinvereniging om de zooi iedere keer weer te fiksen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens, dus waarom een min??
Ik ga je wel tegenplussen.

Andere antwoorden (6)

Afval op de grond gooien belletje trekken. Roken. Grluidsoverlast vandalise. Eigenlijk alles waar iemand anders last van kan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zoek meer een voorbeeld van een gebeurtenis van vroeger, of een bepaalde hoeveelheid van probleemjongeren dat er in nederland rondloopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dan vind je kinderen van 7 jaar al probleemjongeren, aangezien je op die leeftijd belletje trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat niet maar er zijn ook zat mensen die op 15 tot 18 belletje lellen als pesterij. Ik neem aan dat jij dat ook snapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel echt enorm triest dan. Maa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is mijn dagelijkse routine, Dus word ik nu opgepakt :p?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken?? Dus ook de oudere 70+ rokers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ bessy je snapt het hoop ik toch wel? Begrijp me nie verkeerd maar dit is nogal spastisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spastisch? Nee hoor, ik wil alleen maar zeggen dat roken nou niet direct in jouw verder mooie rijtje thuishoort.
Zich onnodig ophouden op openbare plekken waar dit niet is toegestaan, grote monden op straat tegen niet vermoedende voorbijgangers, zinloos geweld, vernielingen en drugs en alcohol gebruik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Gouda kwam probleemjongeren voor. In sinds een jaar of twee geleden in het nieuws. En zorgde voor overlast, de politiek heeft hier aandacht aanbesteed. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steeds heen en weer rijden met veel te luidruchtige scooters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens met een groepje staan, en gewoon een onschuldigen voorbijganger tegenhouden, van allerlij dingen verzinnen dat die voorbijganger zogenaamd over hem/haar gezegt heeft, en dan bedoel ik scheldwoorden, en dan die onschuldigen voorbijganger zonder pardon op het gezicht slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens : de intimiderende houding van een 'in de groep optredende' groep hangjongeren boezemt angst in, en zorgt ervoor, dat wat meer kwetsbaar zijnde mensen zich minder en minder op straat 'wagen'!! +je
En niet te vergeten: onschuldige mensen uit hun huis wegpesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn overigens niet alleen probleemjongeren, maar ook gewone ouderen mensen, kunnen je proberen weg te pesten, heb ik hier nu ook last van.
Maar daar is dan wel een drama aan vooraf gegaan.