Hoelang moeten postbodes aan de deur blijven staan?

Omdat als ik boven ben en naar beneden ga de trap af, om het pakketje aan te nemen, ze of al weg zijn of al bij de buren staan... Dit vind ik behoorlijk irritant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ook zo'n postbode. Vaak belt hij niet eens aan maar duwt gelijk een briefje door de bus en dumpt de pakketjes voor de halve straat ergens bij de buren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mangowolk: Daarover zou ik een klacht indienen als dat regelmatig gebeurt. Of de betreffende buur die alle pakketjes krijgt toegeschoven moet hem er eens op aanspreken. Iedereen moet toch gewoon zijn werk naar behoren doen...???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat er ook wel eens klachten ingediend zijn door bewoners van andere straten, wordt niet echt iets mee gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf dan het bedrijf wat de postbodes aanstuurde een brief.. Deze zijn er meestal heel erg happig op als ze ingehuurd worden door een post bedrijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze staan onder hoge druk, de beschikbaar gestelde tijd is kort.
Misschien moet je eens denken aan een ander oplossing.
Touw naar beneden gooien? Kastje plaatsen? Ander bezorgadres?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@klaas1952 - Ik heb niks te maken met of ze nu onder druk staan, ze moeten rekening met mij houden. Ik ben de klant... 20 seconden wachten is gewoon idioot.

Het beste antwoord

Het probleem dat jij hier aankaart, komt mij helaas maar al te bekend voor.

Mij is het zelfde reeds een aantal keren overkomen. Soms was het zelfs zo dat de buren en wij gelijktijdig aan de deur verschenen. Zo snel was hij alweer vertrokken..

Ik heb er zelfs al eens over gebeld..maar krijg dan een beetje een nietszeggend antwoord.

Hij/zij moet een redelijke tijd in acht nemen teneinde de mensen in de gelegenheid te stellen..de deur te bereiken.

Een 'redelijke tijd' is echter een zeer rekbaar begrip. Wat voor hem/haar een redelijke tijd is..is voor mij vaak onredelijk kort.

Als wij op een zomerse dag achter in onze tuin zitten, kan het even duren alvorens wij de voordeur bereikt hebben. (Onze tuin heeft namelijk afmetingen van 30X11 meter)

De postbode zou op een zomerse dag rekening moeten houden met het feit dat mensen buiten in hun tuinen zitten..Dàt lijkt mij toch wel redelijk..

Het antwoord is dus: Hij/zij moet een redelijke tijd in acht nemen. Hoe weinigzeggend dat ook is..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoer lang hij moet blijven staan weet ik niet. Maar als je aan de postbode uitlegt dat je iets meer tijd nodig hebt om bij de deur te komen dan houdt hij daar in het vervolg rekening mee en zal iets langer wachten voordat hij verder gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per bedrijf maar als je een briefje op de deur hangt zal de postbode wel wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf postbode geweest, werd niks over uitgelegd. Maar als postbode zijnde hou je zelf een norm aan over hoe lang je gaat wachten.

Ikzelf had geen zin, om de pakketjes weer terug te brengen naar het depot. Dus wachten ca. 2 minuten. maar dit is van mezelf uit besloten.

Pakketbezorgers hebben het erg druk, ze willen ook om een bepaalde tijd thuis zijn

Ik vindt het meer een fatsoensnorm, en belachelijk dat het een regel zou moeten zijn. Het is tevens ook een bezorger zijn eigen ergenis, want die blijft ermee zitten. En dat is meer werk.