Wat zijn de grootste verschillen tussen mannen en vrouwen?

En dan bedoel ik niet de fysieke kenmerken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het grootste verschil zit hem in de genen, vrouwen hebben 2 Y chromosomen en mannen een x en een y chromosoom...

En het allergrootste verscil zit hem in de hersenen...
en dan specifiek de verbindingsbrug tussen de beide helften... Die is bij de vrouw dik en bij de man dun...
De twee helften zijn verschillend in opbouw, de rechterhelft is voor gevoels- en belevingsgericht en de linker is voor analytisch en wiskundig denken... Dat is bij vrouwen veel meer in contact met elkaar... En dus bij mannen is dat minder, zij kunnen dus verder afstand nemen van situaties en gedrag...

De vrouw moet in oorlogsgeweld haar kroost horen roepen, terwijl de man in oorlogsgeweld juist niet gestoord moet kunnen doorvechten...

Allebei dient het voortbestaan van de soort...

Ik weet het, het is kort door de bocht en zeker niet uitputtend, maar het is eenn indicatie en wel eentje die mij het meest significant lijkt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Kort maar krachtig: De manier van denken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de manier van communiceren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen zijn iets meer emotioneel als vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit het boek: "mannen komen van mars en vrouwen van venus" blijkt het grote verschil tussen mannen en vrouwen. Het heeft te maken met een andere kijk op het leven, waarin de man graag vanuit de hersenen denkt en de vrouw vanuit haar hart. Beide soorten hebben zowel positieve als negatieve kenmerken. Voorbeeld is een vrouw die 's avonds aan haar man vertelt wat er allemaal is fout gegaan die dag. De man zal meteen met oplossingen komen, hoe dit te voorkomen in de toekomst. Maar de vrouw wil graag alleen een beetje aandacht en haar verhaal kwijt. Beide denken goed bezig te zijn, maar leven "even"op een andere golflengte. Ik kan het boek aanraden, de voorbeelden die erin staan deden mij meteen denken aan kleine ruzies tussen mijn (inmiddels ex) echtgenote en mijzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen kunnen maar één ding tegelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hun voornamen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha +1 Denk je daar nu lang over na?
AWM
14 jaar geleden
Nee, deze floepte er zo uit.
En ik zat te wachten op mensen die dan gaan roepen dat er jongens in Friesland zijn die 'Anne' heten en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook meisjes en jongens die Robin heten, of Kees, of Sacha..........
Naar mijn idee: het scheidende (mannelijk) en het samen-brengende (vrouwelijk). Het cognitieve en het emotionele.
Die balans tussen 'gevoel en verstand' hebben mannen en vrouwen beiden, maar bij mannen overweegt doorgaans het scheidend-cognitieve en bij vrouwen doorgaans het samenhoudend-emotionele. Die twee balansen bij elkaar in balans is toch vreselijk mooi? Wat wil je nog meer als dat goed functioneert?! Daarbij ook: mannen de korte termijn, vrouwen de langere termijn. Mannen onvoorwaardelijk dwars door alles heen en vrouwen die zeer complex 'de kool en de geit' willen sparen.
Maar dit gaat over generalisaties, en wat wil je ermee?
Grove lijnen, voortplantingsstrategiën, het spel van de genen, meer of minder testosteron: wat is de 'big deal'?
Niet reduceren maar met elkaar van profiteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen komen van Mars, Vrouwen van Venus?