democratie betekent dat het volk heerst, een volksheerschappij ( is uit het grieks ) , Het volk beslist dus wie er regeert, dmv stemmen wordt dit gedaan.

En zelf beslissen wie er regeert, is lastig als je geen vrijheid hebt om te zeggen wat je vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwaar de min?
Democratie is een heel breed begrip. Vrijheid van meningsuiting valt daar ook onder.
Tijdens de verkiezingen kiest de burger zijn/haar favoriete partij. Je mag zelf kiezen op wie je stemt. Als je zegt: Ik vind dat de VVD de beste partij is moet je dat kunnen zeggen! Dat is onderandere vrijheid van meningsuiting!
Kijk eens naar landen waar dit niet geldt; Noord Korea, China, Syrië, Libië, enz. Bij al deze landen heeft de burger niet de meeste macht, maar een leider waar men niet op kan stemmen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet kunt zeggen wat je vindt, dan kun je toch ook niet met elkaar afstemmen wat er moet gebeuren met je dorp, stad of land?