Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Veel van mijn leeftijdsgenoten nemen mij als metalhead niet erg serieus. Wat nu?

Als ze mij zien fietsen over straat krijg ik allemaal domme opmerkingen. Ik negeer ze dan, maar toch, wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
748
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zie je eruit dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als een metalhead
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat die mensen lekker stom doen, jij bent jezelf, zij zijn zichzelf niet omdat zij meelopers zijn.
Kimath
12 jaar geleden
Zodra iemand zich anders kleed of gedraagt als 'de norm' zien sommige mensen zich genoodzaakt er gemene opmerkingen over te maken.
Ik vind het juist goed dat er mensen zijn die origineel durven te zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jij kunt er niets aan doen, want jij kunt hun kuddegedrag niet veranderen.
Mensen reageren op alles wat afwijkt, en zeker pubers: dat is voornamelijk om te bevestigen dat zijzelf wel bij hun eigen groepje horen.
Dus hun opmerkingen zijn meer 'lijm' voor en bevestiging van hun eigen onzekerheid dan een reden voor jou om je aan te passen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niks, gewoon negeren. Die mensen wennen maar aan je, en als ze dat niet doen zijn ze het niet waard om te kennen.
Waarschijnlijk zie je er anders uit, wat je eigen keus is. De mensen die je naroepen of iets dergelijks reageren daarop, omdat ze het niet gewend zijn of gewoon niet houden van mensen die er niet uitzien als het stereotype.

Lekker jezelf blijven, en dragen/doen/luisteren wat jij leuk vindt! Wat bedoel je trouwens met dat ze je niet serieus nemen? Dat licht je niet echt toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij weet wat je bent, en laat een ander maar kletsen. Als jij je er maar goed bij voelt. Dat is het belangrijkste! Wat een ander over je denkt daar heb je weinig invloed over maar wel over hoe je ermee omgaat.

Laat maar waaien! En fiets lekker door.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen zijn liever t zelfde als de rest, sommige zijn liever zichzelf! Zoals jij en ik. Je moet gewoon scheit hebben eraan! Ze zijn meestal jaloers dat je durft jezelf te zijn!'
Zo zei een bekend persoon eens;
Je doet iets fout als je geen haters hebt;) is meer bedoelt op artiesten maar is t zelfde idee. Je bent uniek sommige mensen kunnen dat niet aan haha!' boeie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hou meer van lange eieren"
Maar lekker! Dank je!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding