wat is anonymous precies?

Ik weet dat anonymous wel een soort van groep 'Hackers' zijn, maar ik weet echt precies wat hun doel is.
Zijn het goede mensen? die bijvoorbeeld tegen de regering zijn? Graag een duidelijk uitleg wat het precies is.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik wil er nog even bij zeggen, Ik heb nu heel wat informatie opgezocht. En Anonymous wil zich niet als een groep voorstellen of een groep hackers. (wat ik dus zei in mijn eerste zin.)
Als ik me goed voorstel zijn het gewoon normale burgers die je dagelijks op straat tegen komt, Alléén die wel strijden voor vrijheid en Minder schijnheilig gedoe van de regering.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een beetje googlen al niet kan doen, he? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Klopt :) Maar deze site is net zo handig :)

Het beste antwoord

'goede mensen' is heel subjectief. De mensen die het eens zijn met Anonymous, vinden het goede mensen, en degenen die gehackt worden, vinden ze slecht.

Anonymous is niet direct tegen de regering, ze zijn erop tegen dat zoveel informatie achtergehouden wordt door de regering. Ze willen alle informatie op de wereld openbaar maken, zodat iedereen weet wat er eigenlijk wordt gedaan.

Onderstaande bron is het manifest (wat ze doen) van Anonymous, wel in het engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, Bedankt voor dit antwoord.
Als ik het begrijp is de regering helemaal niet zo eerlijk tegen het volk?
En Anoymous wil dat het volk duidelijk maken dat ze beter moeten opletten in de maatschappij. En dat er véél meer dingen achterschuilen? Nu vraag ik me dus ook af... Is de regering (niet alléén in nederland) wel zo eerlijk tegen het volk? Of moeten we daar geen zorgen over maken en maar gewoon het leven lijden zoals het is. Sven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ons geval kiezen wij als volk onze regering. De meerderheid regeert eigenlijk. Als we erachter komen dat onze regering toch niet zo goed bij ons past, dan moeten we dat maar aannemen. Over een paar jaar zijn er weer verkiezingen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op deze regel, zoals revoluties, of interne zaken die niet goed gaan en ervoor zorgen dat de regering zich moet ontbinden. onthoud wel, de regering moet alles zo politiek correct mogelijk overbrengen op het volk. Dat betekent dat ze niet altijd alles kunnen zeggen, om te voorkomen dat er een revolutie komt. En daar komt nog bij de hoeveelheden gegevens er dagelijks binnenkomen. lang niet alles KAN worden overgebracht naar het volk. Anonymous wil toch dat dat gebeurt, dan kan iedereen zijn eigen keuzes maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de ene kant begrijp ik 'Anonymous' heel goed, je wilt natuurlijk weten wat er met de wereld gebeurd. En je krijgt natuurlijk ook veel te horen. Maar juist de dingen wie erg belangrijk als volk moeten horen. Krijgen wij dus niet te horen?
Ik ben het met je eens dat de Regering natuurlijk niet alles naar buiten gooit omdat er anders een revolutie kan ontstaan. Maar misschien is het juist wel beter dat we het wel te horen krijgen. En dat er verandering in de wereld moet komen. En daar is de Anonymous dus juist mee bezig neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Alleen zijn verschillende partijen over de wereld het daar niet mee eens.

Andere antwoorden (3)

Alle informatie toegankelijk maken voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anonymous is een organisatie zonder organisatoren. Je zou ze "piraterij-activisten" kunnen noemen. Een digitale beweging zonder leiders en zonder leden. Waar letterlijk iedereen zich bij kan aansluiten. Een losse club mensen die dezelfde idealen delen en die invloed willen uitoefenen met de beperkte kennis die ze hebben.

Een vaste doelstelling hebben ze niet. In zijn algemeenheid streven ze naar algehele vrijheid van het internetverkeer. Zo legden ze in 2010 de websites van de Australische regering plat toen die aankondigde dat ze het internet wilden filteren op pornografie. Toen WikiLeaks door de Amerikaanse overheid onder druk werd gezet om geen staatsgeheimen meer te onthullen, werden de websites van o.a. PayPal, MasterCard en VISA platgelegd. Die blokkeerden rekeningen en wilden geen betalingen aan WikiLeaks meer doen.

Aanhangers van Anonymous leggen contact op internetforums, zoals 4chan. Daar ontstaat een subcultuur en worden ideeën en plannen uitgewisseld. Behalve op forums treffen ze zich op Twitter en IRC.
Pieter2011
12 jaar geleden
http://www.whatis-theplan.org/h2-visitor-and-new-member-information