Die missie naar Kunduz, wie worden daar nou beter van?

Ik dacht dat onze politie lui juist getraind werden, maar nu hoor ik dat de politie daar door onze politie mannen getraind gaan worden.

Kortom, een deel van onze belasting enzo is dus bestemd om de politie in een ander land te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja. Dat klopt. Daar wordt de politie daar dus beter van. Onderdeel van een rijk land is de verplichting om anderen te helpen ook betere welstand te bereiken. Hierdoor bereik je een lager internationaal conflicten nivo, stabielere economien, minder vluchtelingen etc. Daar wordt Nederland dus ook beter van.

Daarbij is het gewoon een sociale taak. De wereld moet als geheel vooruit, niet alleen een land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Afghanistan is een land met veel bodemschatten; mineralen die verder vooral in China voorkomen en die China liefst voor zichzelf houdt omdat ze onmisbaar zijn bij de productie van PC's of smartphones.
Soedan heeft geen strategische mineralen en al moorden ze daar de hele handel uit daar gaan we dus liever niet naartoe, maar wel naar een land wat niet te controleren of te onderwerpen is. De strategische belangen zijn gewoon te groot.

Toegevoegd na 1 minuut:
De bedoeling is dus dat wij (het westen) daar economisch beter van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang niemand.
Het is een politieke missie en meestal mislukken dit soort missies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er erg bang voor, dat sommige Nederlandse begrafenisondernemingen er garen bij zullen spinnen, weliswaar tegen wil en dank. Vanavond werd op het MOS journaal duidelijk dat deze missie beslist niet van gevaar ontbloot is, zoals men ons eerst wilde doen geloven.
Er zullen helaas weer enkele Nederlanders in een lijkzak huiswaarts keren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij logisch dat wij hen gaan trainen en niet andersom... Daarnaast geef je zelf al antwoord op de vraag. We gaan de politie van een ander land (proberen) te verbeteren en dan lijkt het mij logisch dat zij daar in dat geval beter van worden...

Misschien levert het ons op de lange termijn ook wat op, in de vorm van politiek en economisch voordeel bijvoorbeeld. De Amerikanen willen graag een brede coalitie en zullen nederland dankbaar zijn. Al mag ik hopen dat we het doen omdat we de mensen daar willen helpen in plaats van geld verdienen. Dat levert ook wat op maar dat is niet in belastinggeld uit te drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andersom had ik ook niet gedacht, maar dacht dat wij getraind werden door naar een andere, niet-Nederlandse omgeving te gaan. Altijd verkeerd begrepen dus... =P
Nu worden daar de landen die daar wapens leveren beter van.
Plus de gewetenlozen die in die fabrieken werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar wordt niemand beter van. Zodra de politie is opgeleid, sluiten ze zich aan bij de Taliban, waar ze hun opgedane kennis in de praktijk gaan brengen.
Het geld, dat hier aan betere zorg had kunnen worden besteed, is weggegooid.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooroordelende reactie, alsof men daar niet ook wil dat de Taliban verdwijnt, wie wordt er beter van?
Door dit soort gedachten en uitspraken zal er nooit vrede komen, die zitten in hoofden gebakken. de vooroordelen.