Zoek je in de CBS database even naar de bevolkingsontwikkeling.

Ik weet niet of de link werkt die ik hieronder inplak, maar anders moet je op CBS.nl even naar de Statline toe.

Aantal mensen die van origine Spaans zijn was in 2008 ongeveer 16500. Tel daar alle Argentijnen, Mexicanen etc. bij op en je bent klaar!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik ken er drie...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spaanstalige of spaans sprekende mensen en wat versta je onder spaans sprekend ik denk dat heel nederland wel een beetje spaans spreekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als de vraagsteller het over Spaanstaligen heeft zal ie wel Spaanssprekenden bedoelen ?-) of bedoelt ie wat ie vraagt.
google zegt dat Nederland in 2005 meer dan 100.000 Spaanstalige Nederlanders heeft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
google zegt ook dat het morgen gaat vriezen bij een temperatuur van 40+ een noordwesterwind van kracht 15. bron graag.
Meer dan 30.000 op het hoogtepunt
halverwege de jaren zeventig.

Dus het zal nu wel minimaal het dubbele zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In België is er sterke concentratie van spanjaarden uit Asturias in vilvoorde en brussel. De geschatte bevolking uit spanje ligt rond de 30.000. In Nederland ligt dit iets hoger , zelfs in de statistieken moelijk uit te zoeken, rond de 40000.