Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie kan mij vraag beantwoorden over de inkomensgrens en huurwoningen?

Als mij vriend een woning op zijn naam neemt (sociale huurwoning) en ik kom er bij inwonen.
geld dan de inkomensgrens?mag hij dan wel een een sociale huurwoning huren?als ik erbij kom wonen verdienen we meer dan de inkomensgrens hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
469

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je vriend heeft de woning destijds toegewezen gekregen op basis van zijn inkomen van het moment van aanvragen. Toen voldeed hij aan de inkomensgrens.

Nu hij er eenmaal woont gaan ze dat niet elke keer opnieuw bekijken. Doordat jij er bij komt wonen komen jullie dan wel boven de inkomensgrens maar dat wil niet zeggen dat hij de woning niet kan blijven huren. Het zou onredelijk zijn om hem te verplichten om te verhuizen omdat jullie samen willen wonen.

Wel is het zo dat als jullie naar een volgende sociale huurwoning gaan uitkijken dat beide inkomens meetellen bij de vraag of jullie hiervoor in aanmerking komen. Ook is de mate waarin huur verhoogd mag worden tegenwoordig afhankelijk van het gezamenlijke inkomen.

Dus wees gerust: jullie mogen er gewoon blijven wonen, maar gaan iets meer huur betalen. Dat is ook wel logisch, aangezien je met een hoog inkomen een sociale huurwoning hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De huren van huishoudens met een inkomen tot € 43.000 per jaar en die in een gereguleerde huurwoning wonen, niet meer stijgen dan de inflatie. Bij huishoudens met een hoger inkomen, stijgt de huur tot maximaal de inflatie + 5%.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding