Vrouw in hoge positie sexschandaal?

Mevrouw Lagarde is nu de directeur van het IMF fonds geworden. Komt ineens de vraag in me op of er ooit een vrouw in de geschiedenis verwikkeld is geweest in een sexschandaal. Welke mensen als Dominique Strauss-Kahn, Bill Clinton en David Letterman is overkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al in je vraag.

Je noemt daar "vrouwen in hoge positie", en er zijn nu eenmaal veel meer mannen in een hoge positie dan vrouwen. Als iets een sex-schandaal wordt, heeft het bijna altijd te maken met een man in een hoge positie en een vrouw die net iets lager op de ladder staat. Kijk er de lijstjes op internet op na: het zijn echt allemaal mannen en de vrouwen zijn secretaresses, prostituees, kamermeisjes of fotomodellen.

Je kunt wel zeggen dat Christine Keeler in een sex-schandaal "verwikkeld raakte", maar John Profumo kostte het de kop. In principe had het sex-schandaal niks met Keeler te maken, want als Profumo melkboer was geweest, was het ook geen schandaal geweest, ongeacht wat ze hadden uitgespookt tussen de lakens. En een forse affaire tussen 2 ministers, of 2 voorzitters van raden van bestuur leidt nou ook niet snel tot een echt spannend schandaal.

Ik waag me echt niet aan allerlei beschouwingen, of het waar is, en hoe dat het zou komen dat mannen nu eenmaal wat sexbeluster zouden zijn (ik kijk wel uit!), maar toch zou het mij hogelijk verbazen, als ik morgen in de krant lees, dat Angela Merkel een van haar bodyguards tot sex heeft gedwongen, of Marianne Thieme stiekem feestjes geeft in haar tuin, met 40 naakte chippendales.

We zullen allereerst dus eens een jaar of 30 moeten wachten, tot er veel meer vrouwen in topposities zijn doorgedrongen, en dan moeten we maar eens kijken, of die machtige vrouwen ook voor de nodige sex-schandalen gaan zorgen. Ik denk dat het flink zal tegenvallen, en de mannen nog steeds absolute koplopers zijn in de lijstjes met sex-schandalen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mata Hari?
Pamela Anderson?
Cleopatra?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleine toelichting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mata Hari: zou seks hebben gehad met hooggeplaatste lieden om ze staatsgeheimen te ontfutselen, in oorlogstijd. Pamela Anderson: sekstape Cleopatra: sliep met Julius Caesar en later met Marcus Antonius om haar macht te vergroten.
nina brink
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Catharina II Aleksejevna (of: Catharina de Grote) (1729 - 1796) was een tsarina van Rusland.

(...)
Tijdens haar regeerperiode versleet Catharina een aantal, men telt er twaalf, opvallend jonge minnaars.[1] Als ze genoeg had van een minnaar, bonjourde ze hem weg met een landgoed en lijfeigenen, en nam ze een nieuwe. Veel van deze mannen vervulden belangrijke functies aan het hof, vooral Grigori Potjomkin. In 1762, toen Catharina nog maar een paar maanden regeerde, kregen zij en Orlov een zoon, Aleksej Bobrinski. Catharina's laatste minnaar, prins Platon Zoebov, was meer dan 40 jaar jonger dan zij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schandaal wordt in het algemeen niet door een man in de openbaarheid gebracht.

Het is de bijna altijd vrouw, het 'slachtoffer,' die dat doet..

Een man voelt zich immers niet heel gauw 'het slachtoffer' van een vrouw. Nog even afgezien van het feit dat de man dat dan voor zichzelf als vernederend ervaart.

Dus ALS er al sprake zou zijn van iets door een hooggeplaatste vrouw, dat onbehoorlijk zou zijn..blijft dat doorgaans uit de publiciteit.

Daar komt nog bij dat er veel minder vrouwen op een toppositie zitten dan mannen..dus..

Zijn dàt de belangrijkste redenen dat we enkel maar van seks schandalen door hooggeplaatste mannen vernemen.

Groet,

Ton