Hoe kun je iemands leeftijd zo goed mogelijk schatten?

Ik ben niet zo'n mensen-mens.
Dus ik heb er geen kijk op.
Of heeft eigenlijk niemand dat?

Ik zag vandaag weer een vrouw die er van achteren uitzag als 25 en van voren als 75.

Rimpels zegt niet alles. Houding misschien?
Slank of dik? (sinds ik dikker ben wordt ik ouder geschat).
Kleding? Uitstraling?
Of toch alleen ogen?

Zijn daar echt goede tips en trucs voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Het beste antwoord

De handen... veel dingen worden geopereerd en gecamoufleerd, maar de handen verraden de leeftijd toch vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, ik zou mezelf ook een plus-je geven...
Rieneke1
12 jaar geleden
:) +
Kimath
12 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Goed antwoord, ik zou mezelf ook een plus-je geven* ik jou ook :)) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele goede suggestie, kijk naar de handen.

Andere antwoorden (4)

Kijk naar de handen, die zeggen meer dan het gezicht.
Zijn de handen gerimpeld, zitten er (lever)vlekjes op?
Aan de handen zie je vaak dat iemand soms niet meer zo jong is als je zou denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, ik geef je een plus-je ;-)
Kimath
12 jaar geleden
Naast de handen vaak ook het decolleté
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja dat klopt Kimath!
Ik kijk daar nooit zo naar ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath heeft gelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, mijn decolleté heeft naar 3x 2 jaar lang borstvoeding echt wel over uren gedraait hoor, ik ben 30 jaar maar mijn de tiet van mien tiet is 2 keer zo snel gegaan!!! (Gelukkig zijn dr mooie bh's die corrigeren!)
Volgens mij zie je het ook snel aan de hals. Daar zitten ook moeilijk te verdoezelen rimpels bij oudere mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ja, +
Je ziet heel veel aan ogen. Dat is altijd hetgeen waardoor ik een leeftijd bijna precies kan inschatten. Er zijn altijd veel mensen die zich laten 'verbouwen', ook aan hun ogen, maar de ogen zelf verraden veel.

Als iemand veel rimpels heeft en 35 jaar is, schatten mensen diegene vaak ouder, terwijl je vaak gewoon in hun ogen kan zien dat ze rond de 35 jaar zijn en niet ouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt weer voor een -... dat diegene die mij een min geeft nou een gebrek heeft, kan ik niets aan doen :P
Het is altijd moeilijk om iemands leeftijd te schatten. (ik schat gewoonlijk zeker laag genoeg, als men het vraagt :)
Aan de handen kan je het zien, maar dan zijn mensen al wat ouder. Bij jongere mensen is het veel moeilijker.

Maar! Je kan oefenen om iemands leeftijd op uiterlijke kenmerken beter te leren inschatten.

Kijk maar eens op de website hieronder. Je kan aan de hand van foto's proberen te raden hoe oud mensen zijn:

http://howoldareyou.net/index.html

Je kan ook je eigen foto uploaden, maar je kan er niet echt naar zoeken, want de foto's verschijnen ad random.