Bestaan er nog mannen/vrouwen beroepen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik werk voor de BAM en zie maar weinig vrouwelijke collega's (twee). Ik ben dus monteur in de infra techniek en zie toch vaak nog verbaasde gezichten als ze een vrouw dit werk zien doen. Ik vind dit werk leuk en doe het met veel plezier en deze week moest ik ook erg lachen toen we op een locatie waren en een oudere man tegen me zei; je werkt als een kerel. Als je cijfers bekijkt zijn de meeste vrouwen nog steeds thuis voor de kinderen. En zitten er net zo veel vrouwen in het leger als in de IT (weinig dus). Maar als je kijkt op de universiteit in Amsterdam (daar werkt m'n man) zie je op de opleiding in de psychologie steeds meer vrouwen en je ziet ook steeds meer vrouwlijke artsen. Maar in de bouw zal het denk ik altijd meer en deel mannen zijn.

jawel hoor, over het algemeen is er niet zo heel veel veranderd. een aantal vrouwen heeft een typische mannenbaan, maar dat zijn er nog niet drastisch veel. andersom van mannen met een vrouwenbaan natuurlijk ook. al speelt het wel vaak (dus niet altijd..) mee met hun seksuele geaardheid denk ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100