Moet je een acteer -opleiding(theater etc.) hebben gevolgd om Cliniclown te worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Heb je 9 september wat te doen? zo niet, kijk eens hier:

http://www.cliniclowns.nl/page/home/over_ons/werken_bij/vacatures/cliniclown_informatieavond

Behalve enigszins ervaring/talent in acteren/grapjes maken is het natuurlijk ook belangrijk dat je sterk in je schoenen staat en je kan omgaan met het beeld van al die zieke kindjes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top, dank je.ik ga ff de link bekijken........affiniteit met kinderen heb ik sowieso.ik zag laatst een special op tv over de Clinclowns, deze mensen verrichten top werk.thnxx!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker! respect voor cliniclowns! ik zou het niet aankunnen...heb grote affiniteit en ervaring met kinderen maar niet met (ernstig) zieke kindjes. ik zou alles mee naar huis nemen, s'nachts niet kunnen slapen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euhhmm mee naar huis nemen doet zelfs de beste arts (geloof me) maar het daarna los kunnen laten is een idd een kunst....toch wil ik zo graag zoiets kunnen doen voor zieke kinderen...ook de lolligheid, humor etc..de mimiek..het klopt zo .....het laten lachen van deze kinderen....een droom als je het mij vraagt....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sinds kort is er een interessante opleiding om cliniclown te worden, bij clownsense in belgie. www.clownsense.eu
Kandidaten dienen psychologisch of pedagogisch geschoold te zijn en veel ervaring te hebben in improvisatie en/of clownerie. Daarna worden geselecteerde kandidaten uitgenodigd op een selectiedag. Deze dag bestaat uit improvisatie- en clownerieoefeningen en een motivatiegesprek. Als de kandidaat-clown positief geëvalueerd wordt, krijgt hij een opleiding van 3 maanden, waarna hij opnieuw wordt geëvalueerd. Daarna krijgt hij al dan niet een proefcontract van 3 maanden aangeboden. In deze proefperiode krijgen de nieuwe clowns de kans hun kennis uit te breiden en kunnen zij met al hun vragen en onzekerheden steeds terecht bij hun collega-clowns. De minimum leeftijd voor een cliniclown is achttien jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat verdiend een clini-clown ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dirk: Stel de vraag zou ik zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 prima antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dirk Als cliniclown werk je minimaal 2 dagen in de week en maximaal 3 dagen in de week. Maar voor 3 dagen in de week werken krijg je loon van wat een leraar verdient in 4 dagen. Dit komt omdat het zwaar werk is. De cliniclown verdient van het geld van de sponsoring dat is ook de reden dat ze maar zo weinig banen kunnen weggeven. Cliniclown zijn is trouwens geen vrijwilligerswerk. Veel mensen denken dit namelijk.
De invloed van een Cliniclown is niet persé positief op de genezing van een patiënt, Naat.
Onderzoek heeft uitgewezen, dat 61% van de patiënten zelfs nadelige invloed daarvan ondervindt, ondanks de beste bedoelingen.
Zie bijgaand filmpje (schokkende beelden!)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik durf niet eens te kijken - ben bang van clowns...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
btw, min niet van mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahaha antwoordman You Rock...Damn , nu ga ik al die isket filmpjes kijken door jou.......pffff wordt weer weinig slapen vannacht..;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-??? ook niet van mij...............ik geef je gelijk een plusje om te compenseren............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
isket?? dat moet natuurlijk zijn:.........Jiskefet.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 , meesterlijk hoor :))
AWM
14 jaar geleden
Kijk, deze vind ik weer wat minder....
http://www.youtube.com/watch?v=oVlFb7sQaOk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;;tis robbie ''pfuut''tis robbie ''pfuut''tis robbie ''pfuut''tis robbie ''pfuut''tis robbie ''pfuut'' tis robbie ''pfuut'' de rouw rouw clown.........is wel humor om te lachen zeg maar.;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ''hallo mensen op de afdeling''.sorry antwoordman ik vind m hilaaaries........
Nee, je krijgt nog een opleiding tot Cliniclown.