Waarom is leven in een hofje zo anders dan leven in een gewone staat?

Toegevoegd na 19 uur:
Er wordt soms om nadere uitleg gevraagd, welnu bij deze:
In de korte tijd dat ik in een prachtig wit ( is al uniek ) hofje woon, is mij opgevallen dat er ontzettend veel roddel en acherklap is. Zou dat komen omdat je zo op elkaars lip zit. In mijn geval is er een tweedeling, of je kiest voor de één of voor de ander, ben duidelijk genoeg geweest dat ik voor niemand kies en gewoon een rustig leven wil hebben.

Een goede vriendin van mij woont nu 15 jaar in dit hofje maar nu zou ik bijna ruzie met haar krijgen omdat iedereen zich met iedereen bemoeit.

Nu heb ik vernomen dat dat in andere hofjes ook het geval is, waar zelf advocaten aan te pas komen.

Toen ik nog in een rustig klein straatje woonde, was iedereen beleeft, zei elkaar gedag ( soms een praatje ) en respecteerde je elkaars privacy.

Daarom: Wat is er zo anders? We moeten tenslotte allemaal zelf onze eigen huur betalen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat je een bron van rust om je huisje hebt. Dat is vrij uniek en een groot genot.
Ik heb een paar jaar in een heus hofje in de grote stad gewoond, en het was inderdaad pure luxe.
De rust, het groen en de gemoedelijkheid midden in die gonzende stinkstad, dat schept een gevoel van intimiteit en geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In een hofje heb je meestal geen doorgaand verkeer ,ieder die er woont kent elkaar zo,n beetje,ook voor de kleine kinderen een betere speelplaats,omdat er meestal ook rustiger gereden wordt,waardoor spelen op straat nog mogelijk is.
buren hebben iets meer contact met elkaar,doordat men elkaar meer ziet,enzodoende ook sneller contact legt.