Is er een naam voor een persoon die je heel erg bekend voor komt terwijl je deze nog nooit eerder ontmoet hebt?

Al zolang ik me kan herinneren krijg ik de opmerking :goh jij komt me zo bekend voor waar ken ik jou toch van?: naar mijn hoofd geslingerd. Maar die persoon die dat dan zegt komt mij dan helemaal niet bekend voor.
Echt niet! Want de meeste gezichten kan ik wel onthouden zelfs als ik iemand maar even gezien heb.
Dus kennelijk heb ik een bepaald soort hoofd ofzo waardoor mensen me denken te kennen.
En het schijnt dat er heel veel mensen herkend worden als een bekende van een voor hun onbekende terwijl ze allebei onbekenden zijn van elkaar.
En mijn vraag is dus :Is daar een naam voor? Of is het gewoon puur toeval? Ik noem mezelf dan altijd voor de gein Lady Deja Vu. Maar t zal vast niet zo heten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak op uit de "Lady" dat je een vrouw bent.
Zijn het vooral mannen die zeggen dat je hen zo bekend voor komt? Dan kan ik het wel verklaren waarom ze dat zeggen :-) (slechte openingszin) Maar wat serieuzer nu, je zal wel een bepaalde uitstraling hebben waarbij mensen zich gemakkelijk voelen, dat gevoel associeren ze met vertrouwd en bekend en om daar naam aan te geven zal zo iemand van mening zijn dat ze jou eerder hebben gezien. Maar of er een woord voor is, geen idee, vind Lady Deja Vu wel goed gevonden. Vaak gebruiken, wie weet wordt het nog eens opgenomen in de Dikke Van Dale :-)

Het beste antwoord

Ik denk eerder dat het pick-up lines zijn... Als de foto van je profiel je echte foto is, is dat niet zo verwonderlijk... Wel vervelend op een gegeven moment, kan ik me voorstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou *doelwit* of *slachtoffer* kunnen zijn. Misschien heb je een uiterlijk,dat uitnodigt om nader kennis met je te maken.En veel mensen proberen daar gebruik van te maken en heus niet altijd uit altruïsme.
Ik denk dat je zou kunnen zeggen dat je een *bijna bekende* bent.maar ik weet niet of er voor zo iemand een naam is.
Misschien moet je je avatar wijzigen in één met je eigen foto,zodat wij er een oordeel over kunnen vellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou speciaal voor jou heb ik mijn eigen kop op de avetar neer gezet,maar zodra ik deze vraag sluit zal t kikkertje er wel weer op komen das leuker om te zien haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te laat..... Je bent al vereeuwigd! Maar idd een bekend koppie, maar wel lief!
Misschien heb je een klassiek gezicht dat veel voorkomt. Daardoor kunnen mensen denken dat ze je al ergens gezien hebben.
Maar het zou ook kunnen dat je verschillende dubbelgangsters hebt rondlopen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo een persoon heet een dubbelganger. Haast iedere persoon heeft (een) dubbelganger(s), want sommigen hebben er zelfs meer! Ik heb al zoveel dubbelgangers gezien, dat het haast vanzelfsprekend lijkt! Logisch dus dat iemand je herkent. Jij hebt een dubbelganger. Waarschijnlijk heeft iedereen er. Maar een eeneiige tweelingzus/broer is NIET JOUW DUBBELGANGER!!!