waarom praten mensen toch altijd zo gek tegen dieren ?

ik merk het overal de een nog gekker dan de ander.
gekke stemmetjes en zinnetjes. ik merk dat ik het zelf ook doe.
maar waarom doen mensen dat toch ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (11)

Dan denken dat ze ze met hun stem dieren met geluid iets te laten snappen ze praten op een hoge toon omdat ze dan denken dat ze zich op hun gemak voelen
O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen ze ook tegen baby's.

Waarschijnlijk zijn ze gevoeliger voor die intonaties...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk vanwege het pure wat een dier heeft, net zo als baby's kleine kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dieren zijn zoals babies zeer oprecht. Ze doen alleen wat de natuur hun opgeeft en niets anders. Als een dier dus lief doet tegen iemand, vindt deze persoon het meestal zeer leuk en gaat hij dus ook zo praten als tegen babies. De mensen die dit ervaren denken namelijk dat het dier liefde nodig heeft en wil deze liefde zelf ook graag krijgen. Door zo te praten denken ze dus meer van het dier klaar te krijgen. :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heeft 2 redenen. Soms worden die dieren genomen als vervangen voor kinderen. Ze worden dan ook als een kind aangesproken en behandeld.

Diegene die meer van dieren af weet, weet dat dieren vooral reageren op toonhoogten. Zo ben je lief tegen het dier in een hogere toonhoogte en spreek je streng tegen een dier in een lagere toonhoogte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. volledig mee eens. soms hoor ik mensen hun hond roepen met zo'n liefdevol hoog stemmetje: 'kom hier!' echt overtuigend klinkt het niet, meestal komt die hond dan ook niet :)
die mensen schrikken dan ook vaak als ik een beetje tegen de jongste (hond) blaf, maar ze snapt het tenminste :)
Het is mogelijk dat het bij dieren, net als bij baby’s, vooral om de intonatie gaat. Dus hoe expressiever je je stem gebruikt, hoe duidelijker het dier op je zal reageren.
En dat motiveert jou natuurlijk weer om die toon aan te slaan als je tegen je dieren praat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral omdat men alle agressie uit de stem wil weren denk ik. Zowel naar een huisdier als naar een baby. Ik bedoel, je kan de meest vreselijke dingen zeggen maar een dier hoort alleen de toon waarop het gezegd wordt. En zo'n hoog stemmetje helpt daarbij. Mijn kat, ze wordt er tenminste helemaal verliefd van :-) (op mij).
12 jaar geleden
dat is omdat mensen denken dat ze beter zijn dan dieren,
dat ze dus met een kleinerende stem moeten praten.
het is lief bedoeld maar eigenlijk is het heel erg arrogant.
wie bepaald er dat wij (als mens) beter zijn dan dieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat ik beter ben dan dieren. Ik denk dat veel dierenliefhebbers er net zo over denken.
Zie bovenstaande antwoorden voor betere redenen.
haha ik doe dat ook wel eens.

dieren zeggen immers niks terug .denken niet als een mens .
bijv .van mens praat/doe eens even gewoon jah.. ik snap geen bal van je geslijm .

ik ben nl eeen dier!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een hond, een golden retreiver en ik ben er zo eentje die haar hond als kind ziet. Vroeger zei ik altijd....een hond is geen kind maar ik heb zelf geen kinderen kunnen krijgen en nu begrijp ik die mensen wel. Ik beschouw haar als mijn kind dus ik praat ook tegen haar maar dan niet op een kinderlijke toon want ze is een volwassen hond terwijl ik natuurlijk weet dat zij niet terug kan praten. Het is eigenlijk van mij uit wat liefdevolle aandacht geven aan mijn hond en het lijkt me voor haar ook heel stil als er de hele dag niet tegen haar gepraat wordt. Mijn hond wordt er ook zo lekker speels van en luisterd ook echt want ze kijkt me aan. Als ik zeg dat we daar en daar naartoe gaan en vraag of zij meegaat staat ze al bij haar riem te kwispelen en bij iedereen weet ze de weg vanaf de auto tot aan de voordeur te vinden. Ze begrijpt dus wel wat ik vertel en ik denk dat het voor hun ook een prettige ervaring is.
Ik hou er ook niet van om commando's te geven, ik merk dat ik met haar normaal praten ook meer bereikt heb dan een ander met zijn commando's.....mijn hondje is echt mijn liefste bezit en zo zal ik haar ook behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik praat ook tegen haar maar dan niet op een kinderlijke toon want ze is een volwassen hond ?!?!? Deze opmerking kan ik dus even niet snappen........honden leggen een link met onze klanken, zoals bv: gaan we lopen?
Maar ze verstaan ons niet letterlijk, alleen onze lichaamstaal kunnen ze verstaan. Ik weet zeker als jij op een hele rare gekke manier enthousiast roept, op hoge toon: kippie, kippie ,kippie, ga je mee naar buiten? Dat ze ook luistert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga niet zo gek doen en mijn hond is geen kip en zo heet ze ook niet. Doe maar normaal dan ben je al gek genoeg zal ik maar zeggen.
Pas nog een bijzonder interessant interview op TV gezien / gehoord van een dierenverzorger in een dierentuin (Ouwehand) Deze man doet dat werk al heel lang en vertelde iets..ongelooflijk. Een van hun dieren moest als "stier" gaan opereren in een dierentuin in het buitenland. Op een dag moest het ergens aan worden geopereerd. Het dier wilde totaal niet (goed) meewerken en men was dus ten einde raad. Tot men op het idee kwam ,om naar Nederland te bellen . De beste man is er heen gegaan en sprak in het NEDERLANDS dit dier (liefdevol) toe. De dienstdoende dierenarts had zelden zo'n "tam" dier mee gemaakt. Ik meen,dat de olifant last had van één van zijn poten. Pas toen de Nederlandse verzorger de bewuste stier had toegesproken,wilde hij de onderkant van zijn hoef laten zien door het op te tillen. Ik heb geen idee,wat U precies bedoelt met "gek praten tegen dieren " maar hiermee - en vast nog veel meer voorbeelden- is wel degelijk aangetoond,dat het zeker zinvol kan zijn..zeker als je het op een zachte ,lieve wijze ,doet als mens.

Groet:Zoekertje