Wat is er met de huizen gebeurd,van de families,die tijdens de tweede wereldoorlog gedeporteerd werden?

In het geval dat er geen erfgenamen waren,werden deze huizen dan op een veiling verkocht en ging het geld dan naar de staat o.i.d?

Toegevoegd na 11 minuten:
Even een aanvulling n.a.v. een antwoord:ik bedoel de huizen van families die vermoord zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan was het toen geldende erfrecht van toepassing. Dus ouders, kinderen, broers en zusters, neven of nichten, ooms of tantes enz. Als er geen nabestaanden waren werd de woning geveild en ging de opbrengst naar de staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
officieel wel, maar in de praktijk werden de huizen gewoon ingepikt door mensen die hun kans schoon zagen.

Andere antwoorden (2)

Als ze terug kwamen hadden ze moeite om de bewoners uit hun huis te krijgen. Dan gold met name voor Joden.
Ik ga er bij je vraag over deportatie van uit dat je niet bedoelt huizen van mensen die in concentratiekampen werden vermoord en dus nooit terug kwamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een deel werd gewoon ingepikt door de Duitsers of door mensen die hun eigen huis verloren hadden of hun huis huis moesten verlaten. Een deel zal gewoon geveild/verkocht zijn of gwoon onbewoond gebleven zijn.