De stichters van amerika staan met hun gezichten in een berg, komt Obama daar nog bij? of krijgt hij een ander denk teken.

Of hij speciaal genoeg is weet ik niet, maar het is wel de 1e zwarte president dat is al heel wat. Of hij moet nog iets belangrijkers doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

"Mount Rushmore (volledig: Mount Rushmore National Memorial) is een nationaal monument, gelegen in de Black Hills nabij Keystone, South Dakota. Het herdenkt de geboorte, groei en ontwikkeling van de Verenigde Staten van Amerika. De oppervlakte bedraagt zo'n 5 km².

Tussen 1927 en 31 oktober 1941 hebben zo'n 400 arbeiders onder leiding van Gutzon Borglum de 18 meter hoge busten van de presidenten van de Verenigde Staten George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln uitgehakt. Het symboliseert de eerste 150 jaar van de geschiedenis van de Verenigde Staten."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mount_Rushmore

Het is dus niet zo dat alle presidenten daar een plek krijgen (er zijn er echt meer geweest dan 4 in al die jaren!)
Presidenten krijgen allerlei herdenkingsdingen, van beelden, straatnamen, prijzen die hun naam dragen tot vernoemingen van steden. Dat gebeurt altijd pas (ver) na hun regeringsperiode, dus het is maar afwachten hoe dat met Obama gaat,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Obama is gewoon een van de vele presidenten.
Hij heeft niks te maken met het stichten van Amerika, dus hij zal daar niet bij komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet precies wie het zijn, maar op mount rushmore staam vier hoofden afgebeeld. Dot zijn dus sowieso al niet alle stichters. De kans dat Obama er bij komt te staan lijkt me nihil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, obama is geeoon een president, bush staat er toch ook niet bij ;)