Wie weet wat de veiligste gemeente is om te wonen in nederland ?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel met deze vraag niet waar ik zal willen wonen of dat ik crimineel zal zijn om te vluchten, ik vraag niet om alleen op een zandbank te wonen.

mijn vraag = wat is de veiligste gemeente om te wonen, waar kan je nog je kind op straat laten spelen zonder dat hij of zij te maken krijgen zal met criminelen, moord, verkrachtingen, drugs etc etc.

waar kan je nog goededag zeggen tegen een groep jongeren zonder een mes tussen je ribben te krijgen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben heel benieuwd naar de achterliggende gedachten. Veilig is namelijk een persoonlijke perceptie.
Als er niet wordt gestolen, dan is er wel iemand die toetert als hij er niet langs kan. Misschien wordt dat dan wel de nieuwe norm voor asociaal/onveilig.

Het beste antwoord

in ieder geval lijkt het me veiliger op plaatsen waar het niet te druk bevolkt is, in een stad heb je bijvoorbeeld meer kans op criminaliteit. maar je kunt het toch eigenlijk nooit zeggen omdat mensen ook steeds verhuizen en een dorp/stad dan weer kan veranderen. maar als je op een afgelegen stuk grond woont is je huis wel weer interessanter voor inbrekers, dus ik denk niet dat je ergens de garantie kan krijgen dat je veilig woont. friesland zou dan veilig zijn om kinderen op te laten groeien, maar dan kun je nog wel inbrekers hebben. ik zou een nette wijk pakken net buiten een stad, als je in een volksbuurt gaat wonen weet je eigenlijk al dat je mischien langs tokkies kunt komen wonen, maar in zo`n volksbuurt doen ze wel weer meer aan buurtpreventie lijkt me. als je in een wijk komt waar iedereen op zichzelf is, (veel nieuwbouwwijken) kan ook in je nadeel zijn. je kunt het aleen weten als je een gok waagt en het zelf gaat uitproberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Schiedam - Nieuwland

Rijdt iedere dag politie door de straat ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult naar Frieland moeten verhuizen.... ;-)
Als je "veiligste gemeenten" googlet, krijg je een lijstje met veiligste en onveiligste gemeenten op je scherm.
Nou maar hopen, dat er een huisje te koop staat voor je !!

Toegevoegd na 38 seconden:
Friesland, natuurlijk - sorry.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het lijkt dat het in friesland en groningen veiliger is omdat het daar dun bevolkt is en dus minder insidenten gebeuren tegenover bv de randstad waar veel mensen op een kluitje wonen .. PS: wie wil er nu in friesland wonen, we zijn altijd aan het roepen dat alagtonen zich niet onze taal machtig zijn, maar in friesland mogen ze wel eens een inburgerings cursus gaan houden .
friezen passen zich totaal niet aan, zelfs plaats namen zijn in de frieze TAAL geschreven ! neem het plaatsje Harderarijp , dat heet zelfs in de kaartautomaat van de ns op zijn fries Hurdegaryp ? En dat moeten we wel maar voor lief nemen, maar een buitenlander die moeten duidelijk nederlands kunnen spreken . laten nederlanders zelf eens onze taal leren !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okay????Wat heeft dit met je vraag te maken??
Als je je reaktie nog eens doorleest, bij voorkeur hardop, lijkt het me bijna, dat jij nog een klein bijscholingscursusje Nederlandse taal kunt gebruiken.....En aanpassen of perfekt ABN spreken heeft niet zo bár veel te maken met je vraag naar de veiligste gemeente - die vraag heb ik beantwoord, dacht ik....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die heb je ook , dank daar voor !
maar er schoot me opeens een paar andere dingen binnen als sub op mijn vraag en jouw antwoord .
Ferwerderadiel Friesland, volgens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligste_gemeente_van_Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amsterdam - Tuindorp Oost Zaan

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk evenwel: Vluchten voor jouw lot, kan je niet.....

Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,
Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of anders Schiermonnikoog.... Indien je zelf een crimineel bent (niet eentje die enkel 3km/u te hard rijdt), zal daarna Schiermonnikoog niet meer de veiligste gemeente zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je het meest veilige op Rottermerplaat zit. Maar of dat daar bebouwing is betwijfel ik echter. Verder denk ik dat je afhankelijk van de factoren in iedere plaats even veel risico loopt. Maar in het knusse Boukoul, of Asenray zit je veilig ver weg van de bewoonde wereld...