Verandert Nederland van dictatuur van de mannen naar dictatuur van de vrouwen of lijkt dit maar zo?

Ik kijk net mijn man is klusser en ik zie allemaal van die vrouwen die dit willen en dat willen. De mannen moeten dit maar doen en de vrouwen zijn maar zielig. Maar die vrouwen steken geen vinger uit om zelf dat huis te verbouwen. Ik zie ik bij verschillende dingen dat de vrouw bepaald. Zie ik spoken of gaan we naar een wereld waar de vrouw alles te vertellen heeft. Vroeger waren de mannen dit maar nu vind ik echt dat de vrouwenbemoeienis doorslaat.

12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o.o in welke tijd leef jij
Drepolli
12 jaar geleden
2011 join the club

Antwoorden (9)

In het huishouden is de vrouw altijd al de leidende figuur geweest. De laatste jaren komen vrouwen net als mannen meer uit voor hun gevoel en wensen. Dat is een goede zaak. Man en vrouw zijn gelijk en daar moeten we ook vooral aan werken dat dat ook werkelijk zo wordt.
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Nou ik zie mannen veranderen in slaven en de vrouw bepaald in mijn ogen meer dan de man.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja misschien kijk jij met andere ogen
Ik denk dat je spoken ziet, het is tegenwoordig natuurlijk heel normaal dat man en vrouw dezelfde inbreng hebben.
Maar voor programma`s als mijn man is klusser, zoeken ze wel de juiste stellen uit (met amusements waarde) Als ik een schilderijtje aan de muur wil en dit tegen mijn man zeg, komt ie aan met een boormachine, plugjes en een schroef, en duwt dit mij in de handen. (meestal gepaard met een opmerking in de trant van "succes")
Mijn auto is ook een onderdeel waar ik zelf veel aan sleutel. Bougietjes vervangen, brandstoffiltertjes en distributieriemen hebben voor mij geen geheimen.
(vaak springt hierbij de heer des huizes te hulp omdat hij vind dat dat een mannenklus is) Wel denk ik dat de geemancipeerde-ik-doe-alles-zelf-wel-vrouw aan het uitsterven is. En dat het meer een samenwerking tussen man en vrouw wordt.
Sommige sectoren worden nog steeds gedomineerd door mannen, kijk bijvoorbeeld naar autoverkopers, chirurgen, deurwaarders, accountants etc. dit zijn meestal mannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het niet helemaal eens met jou eerste 2 zinnen. Alsof de man het moet doen voor de vrouw en ze geen nee mogen zeggen. Het valt mij ook op dat vrouwen erg veeleisend kunnen zijn ja. Daar heb je gelijk in. Het is aan de man om er mee toe te stemmen of niet. Ik vind het juist leuk om te klussen. Mannen zijn wel eens te trots! Ze doen het liever zelf dan toe te geven dat ze het niet kunnen of er geen tijd voor hebben en dus iemand moeten inhuren. Mannen willen graag sterk zijn en laten graag zien dat ze technisch zijn.

Nu zijn er natuurlijk uitzonderingen en wil ik niet alle mannen of vrouwen over één kam scheren.

Net als mannen er vaak vanuit gaan dat vrouwen het huishouden moeten runnen is het andersom ook zo dat vrouwen vaak vinden dat mannen de klusjes moeten doen. Dat ging vroeger ook zo. De laatste decennia is dat natuurlijk al flink aan het veranderen. Ik denk niet dat we naar een wereld gaan waar een vrouw alles te vertellen heeft. Het veranderd inderdaad wel, maar als iedereen nou eens fatsoenlijk communiceert en niet zijn of haar trots of wat dan ook in de weg laat zitten dan moeten de stelletjes er goed uit kunnen komen met elkaar. Iedereen moet energie steken in een relatie, huis, werk enz. Dat hoeft niet alleen van de man af te hangen. En dat geldt net zo goed voor het opvoeden en huishouden. Dat is ook erg zwaar(wordt namelijk nog wel eens onderschat)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Datgene wat je in een tv-programma ziet, zie je alleen toevallig daar en hoeft natuurlijk geen beeld te geven van de werkelijkheid. Ik heb de aflevering niet gezien, maar ik kan mij voorstellen dat de vrouwen zich daar toevallig super irritant gedroegen..
Mannen- en vrouwenrollen verschillen per cultuur en in de geschiedenis veranderen ze ook.
De Nederlandse vrouw ontwikkelt zich de laatste decennia naar iemand die veel zelfstandiger en zelfverzekerder is dan voorheen. De Nederlandse man moet haar die ruimte afstaan.
Ik zie dat zowel vrouwen als mannen moeten wennen aan deze veranderende rollen. Soms zie je dat vrouwen zich heel sterk opstellen, maar dat van binnen eigenlijk nog een heel traditionele vrouw zit. En andersom: een man die in woorden de gelijkheid van de vrouw erkent, maar in daden het haantje blijft.
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat een ieder respectvol met zijn medemens moet omgaan en daarin de mensen om je heen de ruimte moet geven om te zijn wie ze willen zijn. Traditioneel of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, alhoewel ik het tv programma niet als doorsnee van de Nederlandse maatschappij zie.
Maar ik merk wel dat vrouwen behoorlijk veeleisend kunnen zijn, het is niet snel goed wat mannen doen.
Maar zoals hierboven ook al geschreven je kan niet alle vrouwen én alle mannen over 1 kam scheren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje alleen al het feit dat er over een dictatuur wordt gesproken schiet bij mij verkeerd, ja ik ben een vrouw en voor de emancipatie. Want he jij bent en ik ben, zonder vrouwen kunnen mannen niet leven en zonder vrouwen mannen ook niet, dus trek je eigen conclusie en laat vrouwen daarbuiten

Toegevoegd na 1 minuut:
Even terzake, ik ben in huis de klusjesvrouw en mijn man is beter in stofzuigen en wassen dan ik, maar ik draai mijn hand niet om voor een muurtje mestellen of een vloertje leggen hoor. Dus kijk verder dan je eigen wereld of doe er wat aan.

Toegevoegd na 2 uur:
Misschien werd de vraag gesteld door iemand met een militaire instelling, tja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Zonder vrouwen kunnen mannen wel leven hoor :S Ik denk dat je echt te veel bent doorgeschoten en je belangrijker acht dan je bent. Alleenstaande mannen redden zich ook best net als alleenstaande vrouwen. Misschien krijgen mannen geen leven zonder een vrouw maar ze kunnen wel leven zonder vrouw. Verder willen vrouwen alleen maar de rechten en de plichten daar passen jullie op. Ik heb ik de tijd nooit vrouwen gezien die de straat op gingen voor de dienstplicht. Hoewel er nu verlof is tot onbepaalde tijd hoeft niet te zeggen dat jullie niet voor deze plichten hoeven te strijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kun je doorschieten, dat bewijs je bij deze, hoeveel mannen heb je nodig om 200 vrouwen te bevruchten, dat bedoel ik ook helemaal niet, maar er is toch geen bal aan als er alleen vrouwen of in jou geval alleen mannen op de wereld zouden zijn, het enige verschil is ons geslacht en onze opvoeding, maar ik sta mijn mannetje, en aan het aanrecht zou jij misschien ook niet misstaan, wat een macho bah. Maar he, het maakt mij niet uit hoor, kijk jij maar op de vrouwen neer, zolang ik maar niet tegen de mannen op hoef te kijken.
Drepolli
12 jaar geleden
Als een man het inkomen binnen haalt is het niet meer dan logisch dat vrouwen aan het aanrecht staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi dat ik meer verdien dan mijn man, en toch kijk ik niet op hem neer, trouwens ik kan beter koken dan hij, maar ramen zemen kan hij weer beter, dus ik vind het jammer voor je dat je er zo instaat, als je niet zo bevooroordeeld zou zijn kwam je misschien ook eens een echte vrouw tegen. Of zij een echte man! Maar ja, jij zult je mening wel baseren op jou ervaringen, gelukkig heb ik mijn ervaringen, dus ik kan alleen maar mededogen tonen voor jou gevoel. succes met je leven.
Drepolli
12 jaar geleden
Ja die vrouwen die ik tegenkom zijn wel sletterig ja. Ze zullen niet allemaal zo zijn maar veel zijn wel zo bitcherig als ik beschrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh mijn god! Go Marcanita:D Bij deze sluit ik me bij jou aan. Je hebt een eerlijke en realistische kijk wat man en vrouw betreft! Goed zo. Drepoli jij hebt een overduidelijke tunnelvisie en zo te lezen ben je ook nog eens een macho. Je hebt een duidelijk beeld van de wereld die in mijn ogen totaal niet overeen komt met de werkelijkheid. Ieder mens is uniek en je kunt niet alle vrouwen of mannen in één hokje stoppen!! Misschien slechte ervaringen gehad met vrouwen? Hopelijk kom je op een dag een vrouw tegen die je ook eens de andere kant laat zien.
Dictatuur is wel een erg radicaal woord. Ik ben het inderdaad met je eens dat de doorsnee Nederlandse vrouw tegenwoordig (over het algemeen) veeleisend, verwaand en verwend over komt. Maar de media speelt hier op in en gooit er nog een schepje bovenop.

Hetgeen is wel zo dat door de emancipatie de vaste rollen zijn komen te vervallen en het is vooral de Man die hier moeite mee heeft. De man moet ook ineens wassen, strijken, koken, luiers verschonen en soms is het tegenwoordig de vrouw die de kost verdient voor een gezin. Van oudsher is dit in strijd met het "echte man" titel die voor een man niet vanzelfsprekend is. En vrouw hoeft zich meestal niet in haar vrouwelijkheid te bewijzen.

Een man voelt vanaf kinds af al de drang om zich te bewijzen stoerder, beter, sneller, sterker te zijn vriendjes.
Maar in deze cultuur wordt dat afgeleerd bij het opvoeden en moet er door mannen ineens over het gevoel gepraat worden, groene thee gedronken en niet vooral vergeten om je zak te scheren.

De man is op dit moment in een "extinctiele crisis" en voelt zich sneller waardeloos. Wist je dat mannen 4x meer zelfmoord plegen dan vrouwen? De man moet gewoon te veel wat hij niet kan, zoals veel praten. Mannen praten om informatie over te dragen, vrouwen praten om te praten. Vrouwen praten over het algemeen 3x meer dan mannen. Dit is voor een doorsnee mannenbrein gewoon nutteloos en niet efficiënt, voor de vrouw heet dit socialiseren en banden scheppen.

Pleger's van huiselijk geweld zijn tegenwoordig vaker vrouw als man. De vrouw domineert veel meer als vroeger, dit als gevolg van de emancipatie. Ook de slappe houding die veel mannen zich tegenwoordig aanmeten zullen veel vrouwen onzeker maken, waardoor ze het roer overnemen. Ik denk dat een vrouw ook nog steeds het liefst geleid wordt en een man het liefst leid. Ik spreek hierbij vanuit anderen en vanuit mezelf.

Er zijn lopen tegenwoordig heel wat "feministische extremisten" rond die zie ook het liefst snel verdwijnen (zie plaatje). Ik bedoel dit allemaal niet seksistisch dit is slechts mijn visie op de balans tussen mannen en vrouwen die tegenwoordig ver te zoeken is.
Als je dit seksistisch van aard vind, hoor je waarschijnlijk ook thuis bij de "feministische extremisten"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat waar je kennis hebt, je zelf ook de handen uit de mouwen kunt steken, of je nu man of vrouw bent. Kun je het niet dan kun je in ieder geval zorgen dat iets geregeld wordt, zodat het wel mogelijk is.

Zie jij het als dictatuur? Ik denk dat er geen sprake is van dictatuur, eerder van een maatschapplijk veranderend beeld dat een balans probeert te vinden.

Van je handen uit de mouwen stelen wordt niemand slechter.

daarnaast vind ik dat je allebei evenveel te vertellen mag hebben, een vrouw is niet minder als een man, een man niet minder als een vrouw. Het een sluit het ander niet uit. Als daarin geen balans onderling te vinden is hebben zij een probleem op te lossen met elkaar. Met het vingertje wijzen helpt dan niet. verstandiger is je grenzen aan te geven, het zoeklicht in jezelf te richten en zelf wel jouw deel te doen. De rest volgt wel. Zien werken doet werken...

Dictatuur is wel erg extreem, dan spreek je allang echt niet meer van gelijkwaardigheid maar van onderdrukking, en daar zit niemand op te wachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het valt niet te ontkennen dat er dikwijls (onnodig )gepolariseerd wordt.
Mannen en vrouwen zijn absoluut niet gelijk.!
Ze zijn wel gelijkwaardig, wat iets heel anders is.
Ze verdienen evenveel respect en zouden gelijke rechten moeten hebben.
Helaas worden mannen steeds meer als biologisch onnodige sukkels gepresenteerd.
Dat is jammer en onjuist.