Ik zou zeggen levens ervaring. Soms gebeurt er iets in je leven waar je enorm van leert en je een andere kijk op het leven geeft. Ik kan bijvoorbeeld niet elke vrijdag zaterdag en zondag gaan stappen, ik heb 2 dochters. Ik heb mijn gedrag hiervoor moeten aanpassen van een losbol naar een verantwoordelijke moeder. zo dus een voorbeeld waarom mensen zich anders gedragen. Andere levens fases en ervaringen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

mensen leren van zichzelf, anderen, gebeurtenissen, daardoor verander je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen veranderen door invloed van anderen, of media enz, niemand blijft hetzelfde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig maar..
Stel dat jij ook dezelfde zou zijn als twintig jaar geleden? Dat kan niet....
In die twintig jaar heb je belevenissen, gebeurtenissen, kennis, verantwoording, plezier en verdriet en noem maar op, aan je eigen levensrugzakje kunnen toevoegen.
Dat vormt jou. Levenswijsheid of levenservaring. Daardoor kijk je weer anders tegen sommige dingen aan. En zul je andere beslissingen nemen. Dat is je persoonlijke groei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door levenservaring krijgen ze wijsheid, waardoor ze zich anders gaan gedragen. Zou hoort het te gaan. Maar er zijn mensen die niets leren van het leven en zich altijd onvolwassen blijven gedragen.

Ik ken zon iemand, die geen meter persoonlijike groei heeft doorgemaakt. Die is door de jaren heen steeds dezelfde gebleven en steeds dezelfde fouten blijven maken zonder daar weer wat van te leren en zonder ze ooit toe te kunnen geven. Dat heet dat iemand nooit volwassen is geworden.

Deze persoon kon met 14 jaar een liedje op de gitaar en nu zal de persoon in de 60 zijn en kan de persoon nog steeds alleen dat liedje en denk ie dat ie zo goed is dat ie Jimmy Hendrix is. Vooral als ie gedronken heeft.

Is geen leuk leven zo. Ik vind het beter te leren van het leven en je te ontwikkelen zodat je niet stilstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen veranderen elke dag omdat ze hopelijk leren van gisteren zodat we elke dag weer anders zijn.