Als er op een parkeerautomaat staat: betalen van maandag tot vrijdag, zit die vrijdag daarbij inbegrepen om te betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je op een vrijdag niet betaalt wanneer je je auto daar geparkeerd hebt..kun je voor de volle honderd procent succesvol bezwaar maken tegen de bekeuring die je wellicht opgelegd krijgt.

Van maandag TOT vrijdag betekent namelijk: Van maandag TOT EN MET donderdag.

Op de vrijdagen zijn dan dus de parkeerplaatsen vrijgesteld vrijgesteld van betaling.

Groet,

Ton

Toegevoegd na 2 minuten:
Te snel werd het antwoord geplaatst..'vrijgesteld' staat er één maal teveel.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens het officiële taalgebruik zou die melding betekenen dat je op vrijdag niét hoeft te betalen. Eigenlijk had er moeten staan "van maandag tot en met vrijdag". Want het is wél de bedoeling dat je op vrijdag ervoor betaalt.
Amadea
12 jaar geleden
nee hoor, als dat wel het geval zou zijn dan had er gestaan tot en MET vrijdag, dan wel de vrijdag betalen, maar nu niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het helemaal eens met alle antwoorden hierboven maar reken er maar wel op dat je een (onterechte) boete aan mag gaan vechten. Een dergelijke situatie heeft zich al eerder voorgedaan.

Toegevoegd na 2 uur:
In Belgie dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord is in Nederland ja, maar in België nee.
Don't ask me why.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees even mijn link die gaat over belgie :)