Hoe kan het bij brand of ongevallen dat er opeens uit alle hoeken en gaten mensen komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja onvoorstelbaar he? Dat dat zo snel kan gaan?
Maar de mens is nieuwsgierig en wil graag op de hoogte gehouden worden van alles wat er gebeurt En op de een of andere manier is zoiets als brand of een ongeluk voor heel veel mensen super interessant. Zo interessant zelfs dat zodra ze sirenes horen ze bijna hun brood laten staan en naar buiten racen om er maar zo veel mogelijk van mee te krijgen en om maar zo weinig mogelijk te hoeven missen. Een sirene heeft gewoon een ontzettende aantrekkings kracht op de mensen. Ze reageren zowat instincief. Het alarm verteld ze dat er wat is en ze gaan helemaal los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Komt door de p2000 meldingen die op het internet staan. Controleer maar eens in je buurt op

http://www.112meldingen.nl

Of de vele andere sites
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mensen willen dat soort dingen graag zien, zoiets maak je niet iedere dag mee. heb je weer wat leuks om tijdens de bejaardengym of koffieclubje te vertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt voort uit een ziekelijke nieuwsgierigheid.

Slechts een enkeling doet iets om te helpen, en de rest staat met de handen in de zakken alleen de hulpverleners in de weg.

Toegevoegd na 3 minuten:
En dat er iets gebeurt is, is meestal snel duidelijk. Brand zie je en een ongeluk geeft vaak een flinke klap.
De media duikt er boven op, en binnen no time is het op radio en tv te horen en te zien.

En wat denk je van al die mensen die met hun mobieltjes, naar anderen bellen om te vertellen wat er is gebeurt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
politie, brandweer en ambulance hebben de rare eigenschap dat als ze ergens heen rijden waar een beetje spoed bij is om dan een sirene aan te zetten zo dat iedereen ze kan horen aan komen. vervolgens is het alleen nog een kwestie om te kijken welke richting de blauwe zwaailampen op gaan.
en dan hebben ze morgen weer een sterk verhaal te vertellen bij de koffieautomaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Rare eigenschap? Hoe denk je anders dat ze een beetje op moeten vallen in het verkeer??
Omdat iedereeen wil zien wat er aan de hand is! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het naast nieuwsgierigheid ook een kwestie is van het geweten dat knaagt als je gewoon doorloopt, maar intussen blijven we wel staan omdat we te laf zijn of niet weten wat we moeten doen. Bijvoorbeeld bij een persoon die opeens een hartaanval krijgt midden op straat.
In andere gevallen (bijv het huis van de buren staat in de fik) vind ik het geen ziekelijke nieuwsgierigheid. Je wilt natuurlijk weten of je buren niet omgekomen zijn, (of andere mensen) of dat je eigen huis niet in gevaar loopt, of hoe groot de brand is en hoe het opgelost wordt. Het gaat om bescherming en wat er nog kan gebeuren.
Ja, in andere gevallen denk ik ook wel dat het nieuwsgierigheid is, maar niet altijd!