Waar zijn deze boekenwinkels in Amsterdam, centrum?

Ik ben zo'n tien jaar geleden in een boekwinkel geweest, die erg groot was, meer etages had, en overal waren verschillende 'kamertjes' die je met een paar treden verschil kon betreden. Door de wat kleinere ruimtes zag het er 'intiem' uit. Weet iemand naam en adres?

En ik zoek een boekwinkel (mogelijk straatnaam met 'gracht' erin) die alleen boeken over tuinieren e.d. gaat. Het kan natuurlijk dat deze niet meer bestaat. Weet iemand dit?

Toegevoegd na 52 seconden:
gaat moet 'heeft' zijn. ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk dat jij Scheltema op het Koningsplein bedoeld.
Deze telt meerdere verdiepingen. Zit op de hoek van een gracht, naast de AH.

Als je vanaf het Rembrandtplein loopt, loop je over de (bloemen)Singel, richting Koningsplein.

Als je van de Singel af komt, ligt Scheltema aan je linkerhand aan de overkant van de straat.

AH is goed te zien vanaf de Singel.

De andere boekenwinkel ken ik niet.

Succes en veel leesplezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook Boekhandel de Slegte zijn in de Kalverstraat in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Scheltema Voorhoeve & Dietrich, ofwel Selexys. Aan het Koningsplein hoek Herengracht. Tram 1,2 en 5 stoppen voor de deur.

Selexys heeft in Utrecht, Den Haag en Rotterdam ook van dit soort 'mega boekhandels' met vergelijkbaar groot aanbod.