Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je 454 euro in 1 maand wint moet je dan iets belasting betalen?

Toegevoegd na 2 minuten:
En als je toevallig elke maand 454 euro wint?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
969

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik zou in dit geval even een Belastingadviseur raadplegen. Maar als ik de Belastingdienst mag geloven op hun website dan moet je over ieder bedrag van 455 euro en hoger 30% kansspelbelasting betalen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de brochure Kansspelbelasting van de belastingdienst hoef je niets te betalen als je niet meer dan 454 euro in de maand wint. Als jij vervolgens toevallig iedere maand dat bedrag wint (hoera), dan hoef je geen kansspelbelasting te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je een prijs in de staatsloterij wint is dat sowiezo altijd een netto prijs. Dus dan is de belasting al betaald als de prijs hoger uitvalt dan 454 euro. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel moet je over ál je inkomsten belasting betalen, zelfs als je iets via internet verkoopt moet je dit eigenlijk melden bij de aangifte. Als je een prijs hebt gewonnen bij bijv. een loterij, dan is de belasting daarover al berekend (kansspelbelasting) en hoef je dit niet nog eens extra op te geven. Heb je het gewonnen met bijv. een weddenschap, dan zou ik er gewoon lekker van genieten. Als het nou "toevallig" elke maand zo is, dan is het een tijdelijk vast inkomen en kom je er waarschijnlijk toch belasting over te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je, oké simpel dan; gewonnen via een loterij niet.
"zwart" officieel wel, maar zou ik persoonlijk niet aangeven.
structureel via de bank, wel!
Ligt er maar net aan waarmee je het wint, en of de bedragen via je bankrekening binnen komen. Als dit het geval is kun je zeker problemen krijgen met de belastingdiens, mocht je een steekproef krijgen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding