Waarom blijft alles doorgroeien?

Je gaat van standaard naar HD Ready naar Full HD. Nu zou je denken dat Full HD het uiterste is, omdat het zegt Full en als je het in een trap zet de overtreffendste vorm is.

Nu zag ik laatst staan Quad Full HD, en zijn ze in Japan bezig met UHD - Ultra High Defintion - dit heeft een 16 keer zo hoge resolutie.

Wat zien wij over 10 jaar? Quad Ultra Full Highest Definition+ ?

Is dit nou echt nodig? Menig mens ziet het verschil niet eens tussen HD Ready en Full HD.

Dit koos ik als voorbeeld maar het gaat met alles zo.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is vooral om te stimuleren dat mensen steeds weer nieuwer, beter, luxer, groter, enz. willen hebben! Zo blijven de centjes richting de producent rollen, als deze vandaag stoppen met ontwikkelen, gaan we met zn allen weer 15 jaar met een tv doen, en dat was nou net niet de opzet. Net als met GSM's, er zijn maar weinig mensen die hem vervangen omdat ie kapot is, nee, het contract kan worden verlengt, dus we zoeken weer een nieuw modern hip toestelletje uit om de blits te maken.
In een woord samengevat antwoord op je vraag: Materialisme....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je hebt helemaal gelijk, maar de economie moet door blijven gaan anders staan ze zo op straat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet vooruitgang. As je dat stopt, blijf je hangen op een bepaald niveau, en zul je een eventuele voorsprongpositie (die economisch zeer aantrekkelijk is) verliezen terwijl je van alle kanten voorbijgelopen wordt.

Met kennis kun je een hoop, en het vergaren van kennis kun je financieren door het toe te passen. Daarom blijft de technologie vooruit gaan - nieuwe vergaarde kennisen worden toegepast.

Een stop op de vooruitgang van kennis en technologie heeft in Europa geleid tot de vroege middeleeuwen, een periode waarin het een heel stuk minder prettig was om in Europa te leven dan nu, en in het midden-oosten heeft een invloedrijke Imam die vond dat wiskunde van de duivel was ervoor gezorgd dat alle kennis daar (900 tot 1200 jaar geleden was Bagdad het internationale forum voor verspreiding van nieuwe ideeën en kennis) verloren ging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marketing afdelingen proberen je toch altijd te verleiden iets eerder te kopen dan dat je oude apparatuur kapot is.

Verder zit er ook een gehalte in dat al naar gelang je nieuwere technologie als bedrijf weet toe te passen je kansen vergroot om een grote hap uit de markt te pakken.
"Omdat we het kunnen, telt ook mee"

En natuurlijk alles kan altijd beter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat betreft HD vrees ik dat de ontwikkeling pas zal stoppen als je hele muur haarscherp met TV beeld is gevuld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie echt duidelijk verschil tussen HD ready en full HD (heb mijn media center PC aan mijn LCD TV hangen nl).
En nee je ziet het niet als je alleen digitale tv kijkt. Want digitale tv is gewoon opgeleukte analoge TV. Als jij een HD film kijkt zie je het verschil duidelijk. Over 10 jaar zit je waarschijnlijk naar je 3D tv te kijken. Of je koopt een pot TV verf (geen grapje, is serieus in ontwikkeling) en je schildert je tv ergens op de muur of plafond.