Worden regels van een geloof verandert door geleerden van nu.Bijvoorbeeld in de islam.

Ik heb een boek gelzen van helen vreeswijk het heet Eerwraak het meisje was moslim maar ze had een vriendje en ze hadden zelfs seks maar volgens mensen mag dat toch niet.Of mag het toch wel volgens sommigen en dat gewoon die strenge geleerden dat zo hebben besloten.Want ik ken een lied van een zwitserse zanger die moslim is geworden die Maher zain heet.Hij zegt in dat liedje I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along dat betekt dus ik dacht altijd dat liefde fout was dus echte liefde mag dus in de islam?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

als je streng bent opgevoed volgens je ouders over het islam is seks gewoon taboe. En een vriend/vriendin voor het verloving ( dat volgens het islamitische traditie gebeurt) is ook uitsluitend verboden. Dus het mag gewoon NIET . maar mensen van deze tijd denken niet meer aan het geloof en dergelijke. En in onze wijze van leven is het hebben van seks een lust, wat ik zeer triest vind van al de moslims die het onlangs gewoon weten dat het verboden is, maar dat ze het alsnog doen.

Toegevoegd na 55 seconden:
ik hoop dat Allah onze zondes zal vergeven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je gelijk hebt uit je antwoord maak ik uit dat je moslim bent dus we wonen in europa en er zijn zoveel verleiding alles is een test dus je doet het gewoon iedereen doet het

Andere antwoorden (2)

In de soefi traditie binnen de Islam wordt God soms "de geliefde" genoemd, en is oprechte liefde tussen mensen een uitvloeisel van de oneindige liefde van God.
Dus, ja.
Al zijn er m.b.t. seks voor het huwelijk vaak wel beperkingen, zeker als de partners (nog) niet de intentie hebben om te gaan trouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe worden de regels niet meer veranderd/geherinterpreteerd. De meeste moslims gaan er vanuit dat de deur van interpretatie in de 9de eeuw werd gesloten.

Seks buiten het huwelijk is niet toegestaan. Het is dus niet dat het niet van sommige mensen niet mag, maar de islaam verbiedt het altijd. Het is echter niet zo dat het altijd bestraft wordt; als je het in het verborgene doet en er niet over praat, bestaat er geen wereldlijke straf.

Eerwraak is niet gebaseerd op de islaam, maar op cultuur.