Onze kennis blijkt een betaald lid te zijn van een sekscontactsite... terwijl zijn vrouw zwanger is van hun tweede kind! Hoe ga je hier nu mee om?

We hebben af en toe contact met dit stel en hoorden deze week dat hij is gespot op een adultsite als betalend lid en hij blijkt daar al 2 jaar lang geregistreerd te staan.

Ikzelf zou het absoluut willen weten als ik zijn vrouw was.. als ik het jaren later zou horen dat kennissen dit al jaren weten, zou ik woedend zijn... ik zou de keuze zelf willen maken naar mijn overspelige man toe.

Het zo laten doorgaan, vind ik naar zijn vrouw toe daarom immoreel. Maar ja... mag/kan ik me hier wel mee bemoeien? (vind zelf enerzijds van niet, maar anderzijds weer wel!)

De zwangerschap verloopt nu al moeizaam en ze staat hiervoor onder controle. Haar dit nu laten weten zal/kan zeer veel stress geven en zal slecht zijn voor het kindje; het nu vertellen lijkt mij nu uit den boze.
Wie denkt eens met mij mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (13)

Misschien kun je het na de zwangerschap het er eens voorzichtig over hebben, maar dan is het waarschijnlijk beter als je het er onder 4 ogen over hebt met die man
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem eerst eens contact met de man op ipv met de vrouw. Laat hem weten dat als jij het al gehoord heb, de kans aanwezig is dat zijn vrouw er ook achter komt.

Verder is het inderdaad een dilemma. Als het mij zou overkomen en ik kwam er jaren later achter dat mensen die ik als vrienden beschouwd heb dit al bleken te weten, dan zou ik me verraden voelen. Maar aan de andere kant is het ook niet handig het haar nu te vertellen.

Dus ik blijf bij mijn advies: Ga ermee naar de man. Laat het hem weten en adviseer hem ermee te stoppen of het op te biechten aan zijn vrouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allereerst zijn het kennissen, en niet je beste vrienden.
verder " heb je gehoord dat hij is gespot", dat vind ik best wel vaag.
ik zou me er totaal niet mee bemoeien.
straks zijn ze beiden kwaad op jou; zo gaat dat vaak.
als laatste is er ook nog de mogelijkheid dat de vrouw het al weet.
nee, hou hier maar beter afstand van.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Iemands prive leven gaat niemand wat aan.
U weet niet of het op waarheid berust.
Als het al zo zou zijn dan kan het met wederzijds goedvinden zijn. Ziet op u zelve.
Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
mee eens, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens, een ander z'n privéleven gaat niemand wat aan +
Als je niet openlijk op de hoogte bent gebracht van hun sexuele leven begeef je je op zeer dun ijs. Stress is het laatste wat deze vrouw erbij zal moeten hebben. het weten dat….. persoonlijk vind ik dat dit u als persoon voor jezelf moet houden tot je wat meer over het liefdesleven van deze mensen weet. Vaak heeft de man grotere sexuele behoeftes dan een vrouw, en soms gaat een vrouw vreemd genoeg wel eens akkoord dat de partner dan een andere sexpartner heeft. Ik vind het niet normaal maar niets is zo complex als de mens. Draag dit met je mee maar deel het niet. Ik heb eenzelfde situatie meegemaakt, en heb wijzelijk niets erover gezegd. Als de relatie bros is komt er toch wel een einde aan, met of zonder deze info. Ik zeg op dit punt niet mee bemoeien, ook al is dat heel moeilijk. De vrouw blijven steunen en later eens proberen een openlijk gesprek aan te gaan met haar, en dat zal dan niet eerder moeten zijn dan over een jaar of vier. Zelf zal ik het nooit zeggen, immers het is hun leven en hun relatie, en wat komt dat komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je "af en toe contact" hebt lijkt het erop dat dit stel niet tot je goede vrienden behoren. Verder geef je aan dat je het hebt gehoord. Van andere dus weer.
Blijkbaar is het geen geheim meer dat de man in kwestie op een adultsite zit.

Wat is wijsheid in deze?
Misschien kun je het beste de man zelf hierop aanspreken. Geef aan wat je zelf voelt zoals je in de vraag hebt omschreven.
Mocht je het (daarna) met de vrouw willen bespreken, dan zou ik wachten tot na de zwangerschap. Net wat je zelf al zegt: Het geeft mogelijk alleen maar extra stress.
"Mogelijk"! Misschien is de vrouw wel op de hoogte van het 'overspel'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In jouw situatie zou ik mij niet met hun zaken willen bemoeien.

Het kan namelijk best zo zijn dat zowel de man als de vrouw tot die contact site behoren..of..

Of ook dat de vrouw allang op de hoogte is van de 'hobby' van haar echtgenoot en daarmee instemt.

Beiden zullen, in beide bovengenoemde situaties, jouw inmenging in hun persoonlijke leven ofwel in hun privé aangelegenheden als zeer bemoeizuchtig kunnen ervaren.

En beiden zullen ze dan boos kunnen worden op jou die het zo goed met hen meende. Pas dus op..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat uit van het ergste.

Misschien hebben die man en vrouw dit wel afgesproken. Dat hij lekker op die sites zijn ding mag doen zolang hij het maar niet echt met een ander doet. Of iets dergelijks.

Toegevoegd na 45 seconden:
Kortom het zijn uw zaken niet. Toevallig dat je er achter komt maar het is het privéleven van die mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hun privéleven gaat jou absoluut niet aan! Wie weet, is zij volledig gekend in zijn interesses buiten het huwelijk qua seks? Wie zal het zeggen? In principe ben jij nergens van op de hoogte, alleen maar van 'horen zeggen', en wat jij daar eventueel van zou vinden. Alle reden om je nergens in te mengen, laat staan mee te bemoeien. De enige reden om ook maar iets hierover aan hen te zeggen is als het expliciet door een van de twee aan jou hierom wordt gevraagd...

Voor de rest, genoeg stof om over je eigen leven en de invulling daarvan na te denken! En de communicatie dusdanig ontwikkelen in jouw eigen relatie zodat openheid met elkaar (kunnen praten) over dit onderwerp bij jullie wel mogelijk is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je jezelf er al van overtuigd dat dit echt waar is? Trek het persoonlijk na voordat je onherstelbare schade aanricht. Zonder bewijs: mond dichthouden
12 jaar geleden
Niet mee bemoeien!

Jouw waarden zijn de jouwe, die kun je een ander niet opdringen.

Toegevoegd na 50 seconden:
Vind ik dan, hè. Wat jij vindt, moet jij weten...
12 jaar geleden
Je kan maar best het risico lopen dat ze later misschien woedend op jou is als het uitkomt.
Als je je er nu mee gaat bemoeien of ook als ze net bevallen is, ga je een heisa ontketenen die je ook niet wil meemaken. Dan ben je ook kennis af, hoor, als het dan nog zou moeten blijken dat ze van alles op de hoogte is. Stel je voor... Dus, niet mee bemoeien is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
praat eerst met hem , leg hem uit dat je dit weet en het liever niet zou weten maar dat je gevoel naar zijn vrouw uitgaat en zij het moet weten omdat ze zwanger is van hun kind ,geef hem eerst zelf de tijd om het te vertellen een week ofzo en anders leg je ook aan hem uit dat jij het verteld