Waarom krijgen mensen die overlast veroorzaken, vaak het voordeel van de twijfel?

En dan bedoel ik niet de mensen die eens een keer iets stoms doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat we er in Nederland het liefste van uitgaan dat de meeste mensen er niet op uit zijn dingen fout te doen, of met kwade opzet dingen doen. Dus als een keer iemand iets stoms doet, dan zijn we snel geneigd te zeggen: Dat zal wel niet zo bedoelt zijn.

Echter, als je vaker voor overlast zorgt dat zijn er meestal wel consequenties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat niemand er tegenin gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat asocialen nu eenmaal een streepje voor hebben bij de beleidmakers.

Ga maar na als een cafe overlast veroorzaakt in een straat. Sluiting volgt echt pas na de derde dode of zo.
De politie komt niet voor geluidsoverlast bij minder dan 3 meldingen. En dan nog is het de laagste prioriteit.
Huurders die niet betalen zijn beschermd. Oplichters hebben vrij spel, politie doet er niets aan.
Etc. etc.

Als dader heb je rechten. Als slachtoffer plichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we graag onze ogen sluiten voor wat er misgaat.. dan liijkt het probleem er immers niet...
Daarnaast angst om er bij betrokken te raken..stel dat de overlast zich tegen jou gaat keren..