Op welke verschillende wijzen kun je (onder)ontwikkeling verklaren en voorspellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Door simpelweg kinderen niets te leren, weinig affectie en weinig aandacht te geven. En geen stimulans te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onderontwikkeling is op zich wel te verklaren, maar het voorspellen is lastig. als ontwikkeling niet plaatsvind kan dat grofweg 2 oorzaken hebben:
-onvoldoende ontwikkel capaciteit (gebrek aan talent)
-onvoldoende mogelijkheden (gebrek aan geld/scholen/docenten e.d.)

als je dus uitgaat van scholing als ontwikkelingsvoorwaarde kan je hier een voorspellingsmodel op loslaten die rekening houd met al deze voorwaarden. dan kan je wellicht ook meenemen wat de relatie is tussen een laag inkomen en een lage scholing (ook van nageslacht) maar dat is stukken ingewikkelder. hiervoor zal je bestaande data moeten gebruiken. je kan het dan voorspellen/verwachten omdat je vergelijkingsmateriaal hebt met 'zo exact mogelijke gelijke omstandigheden'. zo werkt de weersvoorspelling ook ;)