Waarom hebben veel mensen die samenwonen of een familie vormen geen eigen e-mailadres?

althans, in mijn omgeving zie ik dat heel veel.
twee, drie, of zelfs vier man op een enkel adres.
ik vind het onhandig, als ik iemand aan wil schrijven voor het een of ander.
ik zet dan maar als onderwerp: hoi *naam persoon*

is dat een statement van geen geheimen hebben voor elkaar?
iets anders?

13 jaar geleden
7K
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, gebabbel is voor mijn vriendin, niet voor haar man bijv.
maar zo'n adres aanmaken is toch niet zo veel werk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken dit en vind het ook irritant...

Het beste antwoord

Veel stellen hebben een gezamenlijk e-mail adres en daarnaast nog eigen e-mail adressen.

Zo hebben mijn man en ik twee gezamenlijke familie-e-mailadressen (een voor serieuze dingen, een voor bestellen van meuk en reut, om de ergste spam af te vangen), en verder individueel nog een paar e-mail adressen per persoon: zakelijk en voor bepaalde hobby's en clubjes. Als ik eens een verrassing wil regelen, neem ik een van mijn eigen adressen.

Het is gewoon gemakzucht, we hebben ook een gemeenschappelijke bankrekening en snailmail-brievenbus en maken als het zo uit komt ook elkaars post open.

Ik kan me zo voorstellen dat dat bij jonkies van tegenwoordig anders gaat, die hebben hun eigen e-mail adres en houden dat als ze gaan samenwonen. Toen wij gingen samenwonen was e-mail helemaal nieuw en afhankelijk van je computer. Dus opende je een gezamenlijk e-mail account.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
hahaha ipv 1 hebben jullie er een hele zwik, dat is ook weer om van te duizelen :)

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat ze de moeite niet willen nemen om een eigen e mailadres aan te maken en dat ze er daarom maar 1 nemen die ze allemaal gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ik vrees het ook..
Vaak burgerlijke mensen hebben een email samen, praten altijd in de 'wij' vorm. Hebben dezelfde soort fiets en trainingspak. Delen letterlijk alles met elkaar. Ik ken er ook een paar die zo zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus, want ik weet precies wat je bedoelt. maar zo zijn m'n vrienden en familie helemaal niet (gelukkig).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg ook niet iedereen, maar kijk maar eens op een zonnige zondagmiddag fietsende mensen. Weet je precies wie bij wie hoort :-)
Meestal zijn het stelletjes (die al wat ouder zijn), en een gezamelijk emailadres al voldoende vinden.

Ik zie het eigenlijk niet vaak van 3 of 4 mensen. Hooguit als het om een stel gaat die kleine kinderen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
broer, schoonzus, nicht van 18 en neef van 13, alles op 1 adres :s
verder mensen tussen de 40 en 50, dat is nog niet echt ouder mag ik hopen :)
Ik denk dat je dit vaak ziet bij de wat oudere internetgebruikers. Deze zijn pas later "opgegroeid" met internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik niet, veel van die oudere gebruikers stonden juist aan de basis en hebben nu last van de 'wet van de remmende voorsprong'.
Mijn man en ik hebben ook hetzelfde mail adres omdat mijn man bijna nooit achter de pc zit en ik wel dagelijks.
Dus hij zou zijn mail pas na 14 dagen openen wat vaak niet handig is.
De kinderen hebben wel gewoon hun eigen mail.
Niet iedereen zit dus dagelijks op de pc en dan is 1 mail per stel handiger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
daar kan ik me iets bij voorstellen, +
Leuke vraag!
Nu ik er over nadenk: 3 van mijn vriendinnen hebben met hun man een gezamenlijk emailadres. Van 1 stel weet ik dat zij voornamelijk mailt en hij nauwelijks.
Maar wij hebben ook vrienden die het allemaal strikt gescheiden houden.
Dat doen mijn man en ik ook. ik moet er neit aan denken dat we 1 adres hebben. Hij krijgt veel post van de vakbond en allerlei andere hobbyclubs. ik zou er in verdrinken. Wel heb ik een extra hotmailaccount voor allerlei "leuke" doorstuurmails, en een oud zonnetadres houd ik aan voor de reclametroep.
Meer dan 2 op 1 adres heb ik nog niet meegemaakt. Lijkt me zeer verwarrend.
Veel mensen met 1 adres zijn zo verknocht, dat ze alles delen, zelf de mail, of weten niet hoe ze er eentje extra aan moeten maken. Denk ik.