Wanneer mannen en vrouwen hetzelfde beroep uitoefenen, kan je dan generaliserend zeggen dat mannen in het algemeen meer aanzien hebben?

Eigenlijk vraag ik het me dan specifiek af voor beroepen die van oudsher 'vrouwenberoepen' genoemd worden, zoals verple(e)g(st)er, lera(a)r(es), kap(st)(p)er,steward(ess)...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is idd nog steeds de gangbare mening die er over het algemeen heerst. Persoonlijk vind ik het een misvatting. De persoon in kwestie zal zich eerst moeten bewijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, in de zorg hebben vrouwen juist meer aanzien en verdienen ze gemiddeld ook meer dan mannen.