Het bovenstaande antwoord is niet helemaal volledig. De mensen die geboren zijn tussen (grofweg) 1945 en 1955 worden doorgaans aangeduid als Babyboomers. Mensen die geboren zijn tussen 1955 en 1965 worden ook wel tot de babyboom-generatie gerekend, omdat rond 1965 een duidelijk omslagpunt werd bereikt in het aantal levendgeborenen.

Het antwoord op de vraag is dus: je bent babyboomer als je geboren bent tussen 1945 en 1965.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zijn mensen die geboren zijn tussen 1945 en 1955!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie mint dit nou (+) ...is ook mijn (antwoord....hoewel ...eigenlijk pas vanaf 1946 tot 1955)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn minnaar weer, zucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de min is niet van mij, maar je antwoord is ook niet helemaal volledig (zie onder). @reinier: in zuid nederland eindigde de oorlog al in 1944 dus ook mensen die in 1945 zijn geboren horen bij de babyboomers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt alknobe maar meestal bedoelen de mensen toch de naoorlogse periode.
Daarom heb ik dat andere niet vermeld maar via de link kan de vragenstelster dat er wel uithalen.
In het laatste deel van de tweede wereldoorlog zagen de mensen de toekomst weer wat zonniger in en durfden ze weer aan kinderen te denken.

Omdat dat zo massaal plaatsvond ontstond er een gigantische golf van geboorten.

De eerste kinderen begonnen op het einde van de oorlog al te komen..dus januari 1945 en de maanden daarna..en het stopte heel geleidelijk pas weer wat ergens in de jaren vijftig.

Allen die in die tijd geboren werden, behoren tot de babyboomers.

Groet,

Ton..ook een babyboomer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een babyboomer ben je vanaf ongeveer het jaar 1945.

Door de geboortegolf, die na de Tweede Wereldoorlog ontstond door uitgestelde geboorten, herenigde gezinnen en contacten met de bevrijders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen die nu tussen de 60 en 70 jaar zij zijn de babyboomers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da's niet waar baileyisme