Zomer:warm mooie natuur winter:koud sneeuw ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slechter voor de economie, daarom is dat verschil ooit ingesteld dacht ik
voordeel? je hoeft je klok niet te verzetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Waarom is het slechter voor de economie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ook met hoe hard mensen werken geloof ik - ik meen dit ergens ooit gelezen te hebben, dus ik ben er niet helemaal zeker van. ik vind het wel plausibel klinken
corzijlstra
13 jaar geleden
Werken mensen harder als er een uur opgeschoven wordt? Of vinden b.v. bouwvakkers het zo vroeg in de ochtendstond te koud? Dat zou opgelost kunnen worden, als zij in de winter 1 nominaal uur later naar het werk gaan en 1 nominaal uur later naar huis.
Voor- en nadelen zijn er nauwelijks.
Hooguit dat het 's morgens wat langer donker is en 's avonds langer licht. Dat is zowel een voor- als nadeel.

Het prettige aan 1 tijd (zomer of winter) is dat je niet hoeft te wennen. Je zult het niet geloven maar heel veel mensen hebben er namelijk last van. En dat zijn niet alleen oude mensen en kinderen, maar ook veel studenten. Op een van de Universiteiten hebben ze vandaag de tentamens verschoven naar volgende week omdat ieder jaar altijd massaal studenten te laat komen.