De kliklijnbellen omdat de buurman zijn vuilnis een half uur te vroeg buiten zet. Wat vind je daarvan?

Terecht of huichelachtig? Wat voor volk zijn we?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Het woord al: kliklijn....jammer dat het kennelijk nodig is.
Heel triest, want het geeft aan hoe weinig verdraagzaam we met zijn allen zijn, maar ook hoe weinig respect er is voor elkaar, uitgezonderd natuurlijk echt hele foute zaken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

het legt ook wel een beetje aan de buurman, als je erg vaak last van deze meneer hebt doordat hij wel vaker(altijd) troep buiten zet op dagen/tijden dat het niet mag, zou ik misschien wel bellen.
Maar bij een enkele keer zou ik me er niet druk om maken en er niet eens aandacht aan besteden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Hoppafood;

Huichelachtig. Sommige mensen hebben zeker echt nix beters te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belachelijk! Spijkers op laag water zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een half uur te vroeg vuilnis buiten zetten zou ik me niet al te druk om maken..als ie de kat vd buren verzuipt zou ik ff actie ondernemen.........who cares dat hij zn vuilnis te vroeg buiten zet..? daar wordt niemand slechter van ....toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ofschoon ik regeltjes niet slecht vind voor de samenleving, vind ik dit wel erg kinderachtig. Als het je al stoort, wat ik me al niet kan voorstellen, vind ik het netter als je dit gewoon aan de buurman voorlegt.

Met praten kom je een heel eind ,toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twijfelachtig.

Zelf zou ik voor zoiets nooit bellen. Voor ernstige zaken wel, zoals iemand die in een waterwingebied met een hogedrukspuit het uitgebouwde motorblok van een oude auto aan het schoonspuiten is. Maar voor het vuilnis? Nee.

Aan de andere kant: mijn houding leidt ertoe dat een half uur te vroeg dus wel kan. Maar hoe zit het met een uur? Twee uur? Zes uur? Een dag?

't Is net zoiets als met snelheidsovertredingen. Stel je mag 50. Je rijdt (werkelijke snelheid) 51. Mag dat? En 52? En 53?

Veel mensen zeggen dat je net al te lullig moet doen, en pas bij 60 moet gaan bekeuren, want dat is echt te snel. Maar 57 vinden ze nog door de beugel kunnen.

Mijn reactie is dan: in plaats van een limiet van 50, met een gedoogzone van 10 en dus pas bekeuren vanaf 60, kun je dan net zo goed een limiet van 60 stellen en meteen vanaf 60,1 gaan bekeuren. Dat komt namelijk op hetzelfde neer.

Ofwel: grens is grens, en ook maar een tikje over die grens heen is al fout.

Aan de andere kant: voor die ton vind ik dat weer overdreven. Dus ik ben zelf al niet consistent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit echt gebeurd dan? Dan botert het niet echt lekker tussen de buren en is er veel meer aan de hand.

Ik zou het nooit doen (klikken bedoel ik, want te vroeg buitenzetten van de container doe ik altijd).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klikken , alleen het woord al ...
Klikspaan !
Ga gewoon naar die man toe en vraag of zijn klok goed loopt ...

Groetjes Zeppuhh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze in Nederland veel vaker de vuilnis moeten ophalen.Zet om de twee honderd meter een container neer en haal die elke dag leeg. Iedereen kan z'n vuil erin kiepen en er stinkt dan niets. Hier (Portugal) werkt het perfect en geen gezeur wanneer de bak naar buiten moet.
En het is nog gratis ook!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn buurman is marokaan. op zich niets mis mee, maar heb jij wel eens een halve dag rottentvlees willen ruiken????? nee dus.
en dat is 9/10keer wat er in zijn container zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat hier niet om later maar om eerder. Dus als die buurman de kliko eerder buiten zet mag Bailey blij zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist niet hahaha laat maar lekker op je eigen hofje staan. hoe eerder hij dat stink ding neerzet hoe eerder de stank versprijd.
Prima, als ik ruzie had met de buurman deed ik het ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klikken is 'the easy way out'. Je hoeft geen gesprek aan te gaan met de buurman, maar alleen even de telefoon te pakken. En heb je een hekel aan de buurman, dan kun je er nog een leuk spelletje van maken ook.

Ik heb nog nooit een kliklijn gebeld en zou het alleen doen als er zich een gevaarlijke of absoluut onwenselijke situatie voordoet. Kan zo 1 2 3 geen voorbeeld bedenken op dit uur, maar je begrijpt vast wat ik bedoel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog maar 1 x gebeld, maar gelijk met de politie, omdat een tractor in onze woonwijk een aanhanger stond te lozen in het vijvertje waar dagelijks kinderen in roeibootjes op spelen, en veel mensen hun honden laten zwemmen. De tractorman stond steeds schichtig om zich heen te kijken, en het was in de schemering, als tractormannen op bed liggen, als ze er 's morgens vroeg uit moeten voor de koeien. Ik vond het allemaal maar vaag en vreemd.
Maar voor te vroege afvalbakken, of de eeuwige te grote potjes op de glasbak ga ik niet bellen - in mijn straatje wonen veel singles die in wisseldiensten werken, en dan kan je soms niet anders. Net zo min, dat als ik op oudejaarsdag na een hele nacht werken graag een paar uurtjes wil slapen om de avond nog enigszins fit mee te maken, en dat lukt niet, omdat er absoluut niet gewacht kan worden met vuurwerk afknallen.
Live and let live, en ik peuter vaak genoeg aan de balk in m'n oog, zodat ik die splinter van de buurman eigenlijk niet eens zie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik klik alleen als er kinder- of dierenleed in het spel is.
verder bemoei ik me met m'n eigen zaken.
14 jaar geleden
Alleen een half uur te vroeg? Verder niets bijzonders? Waarom zou ik daarvoor bellen?

Ik kan het me ook heel goed voorstellen. Bij ons in de stad zijn de tijden dat je het vuilnis aan kunt bieden heel beperkt. Voor mensen met een druk leven komt dat niet altijd uit. Als je de deur uit moet, net een half uur voordat je het vuilnis buiten mag zetten, waarmee bezorg je je buren dan meer last? Met die vuilnis een half uurtje eerder buiten zetten, of met die vuilnis nog een week langer op je balkon laten liggen stinken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik erg zielig vinden. Misschien kan diegene het vuilnis niet later buitenzetten. Voor een half uurtje moet je niet gaan zeuren. Ik begrijp wel dat er ergens een grens moet worden getrokken maar het was beter geweest als eerst de achterliggende gedachte wordt gevraagd in plaats van meteen de kliklijn te bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een half uur te vroeg? Is er een bepaalde tijd dat je container naar buiten moet dan? Ik zet die van ons de avond vantevoren al buiten omdat jet nooit weet hoe vroeg ze langs komen. En als ikde volgende dag thuis kom haal ik hem naar binnen.

En in direct antwoord op je vraag: Het idee al om een kliklijn te bellen over een container die buiten staat. Nee, dat kan niet. Je kan veel beter gewoon tegen de buurman zeggen dat die container stoort als hij voor je deur staat en vragen hem aan de andere kant van zijn erf aan de straat te zetten. Maar serieus.. heb je niets anders om je druk over te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit geval ben ik geneigd te zeggen : get a life. Maar dat geldt niet voor het hele fenomeen kliklijn.

Ik zou niet willen vragen wat voor volk zijn we, maar wat voor samenleving hebben we gecreeerd ? Er zijn mensen die werkelijk alles doen wat God en de wet verboden hebben en zich geen ene fluiteflier aantrekken van wat de omgeving van hun (wan)gedrag vindt. Wanneer je daar als buur / buurtbewoner iets van probeert te zeggen, kun je minimaal een grote bek krijgen of erger, en niemand grijpt ooit in. In die gevallen kunnen terugvallen op een kliklijn lijkt me heerlijk ; ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Als ze hiernaast in de steeg staan te dealen of er staan ineens weer tien nieuwe fietsen in de tuin die er niet horen, of er liggen spuiten in de steeg, bel ik (of één van de andere buren) de wijkagent. Die nooit of altijd te laat komt. Dat is niet echt gedrag waar je die mensen zelf op aanspreekt (hoewel ik het met de buurvrouw wel eens over het gedrag van haar kinderen gehad heb, maar die heeft ze totaal niet onder de knoet en die 10, 15 hulpverleners die er over de vloer komen zetten ook geen zoden aan de dijk.

Ik weet niet wat een kliklijn nog actief zou kunnen toevoegen aan het bellen van de wijkagent, wellicht bij strafbare dingen die niet direct onder het kopje ´crimineel´vallen ? Maar het verschijnsel, in onze huidige maatschappij, begrijp ik wel.