Persvrijheid zorgt voor openheid!
Openheid over alles wat leeft onder de mensen, daarom is het enorm belangrijk!
Als de mensen weten wat er aan de hand is in hun land, op de plek waar ze wonen, maar ook elders in de wereld, kunnen ze besluiten nemen over wie er het land, de wereld , de mensen moet leiden om verder te komen.
Alles wat wordt verzwegen kan niet goed zijn!
En het is niet voor niets dat er zoveel wordt verzwegen, er zijn veel mensen, landen, regeringen met minder goede bedoelingen.
Daarom is het belangrijk dat er mensen zijn die vertellen wat er gebeurd en die op het scherpst van de snede proberen de waarheid boven tafel te brengen.
Op grond van die informatie kan iedereen een vrije keuze maken! Of actie ondernemen om te zorgen dat openheid en eerlijkheid een kans krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Essentiëel.
Helaas hebben we die niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
-1 voor de 2e zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zomaar wat roepen daar hebben we Wilders voor, daar hoef je echt niks meer aan toe te voegen. onderbouwen met argumenten graag en niet roepen dat op alle problemen de oplossing het verbieden van de koran is. Argumenten graag: Feiten en Logika, gelardeerd met een saus van emotie en gevoel. Niet uitsluitend dat laatste. Dan krijg je van die vrij-zwevende knal-scheten die hij steeds loslaat. veel lawaai, een rotlucht en verder geen effect.
Cruciaal we leven in een democratie. Het volk heeft de verantwoordelijkheid om haar eigen regering te kiezen. Om de beslissing te kunnen nemen wie hier het beste toe in staat is en om controle op de overheid uit te voeren is informatie van belang. Hier komt de pers kijken. De pers is het middel zodat het volk het land regeert en we dus niet leven onder de tyranie van wat een politiek leider wil. Hierbij is het dus van essentieel dan er geen enkele restrictie wordt gegeven in de pers en deze met absolute vrijheid kan werken. Kortom de pers moet het volk informeren zodat het volk het land bestuurd en politici niet ongehinderd kunnen doen wat ze willen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Niet dat ik politici niet vertrouw hoor maar de informatie van de pers kan wel het volk mobiliseren om de regering te beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de ene kant heel belangrijk. In een open samenleving is informatievoorziening heel belangrijk. Mensen moeten op een eerlijke snelle manier aan hun informatie komen om keuzes te kunnen maken en standpunten te kunnen innemen. De overheid moet transperant zijn, maar als de pers te maken krijgt van censuur vanuit de overheid is er niet sprake van transperantie. Helaas zie je in Nederland dat de pers zijn taak als controleur verkwanseld en dat sensatie en kijk/oplage cijfers boven een goed sterk en eerlijk verhaal komt, al is dit mijn persoonlijke mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel belangrijk denk ik. Het is namelijk belangrijk om alle kanten van een verhaal te weten om zo een goed en later ook verenigd standpunt te vormen en uiteindelijk te streven naar een betere samenleving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er geen persvrijheid is, is er geen open samenleving.
Het is dan schijn (zoals in China)