Hoe naak ik nieuwe vrienden?

Ik heb het de laatste tijd nog wat probleemen zo ook ben ik all mijn vrienden kwijtgeraakt in mijn buurt. Ik heb een sociaalestoornis, nu heb ik geen vrienden meer. En ik durf niks tegen men ouders te zeggen... Iemand? Help?

Toegevoegd na 1 minuut:
Je snapt wel dat nieuwe vrienden maaken moeilijk voor mij is...

Toegevoegd na 3 minuten:
Typ fout naak moet maak zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een sociale stoornis? Hoe bedoel je dat? Problemen met contact leggen ? Het is lastig en misschien zit je niet op dit antwoord te wachten maar ik denk dat je het met je ouders er over moet hebben. Dat geeft toch rust, ik weet niet wat je weerhoudt maar het zal alleen maar opluchten als je extra hulp krijgt.

Wat betreft vrienden maken is het ook niet heel erg lastig.
Gewoon jezelf zijn en niet anders doen dan dat je bent, kijk wat je interesse's zijn. Sport je veel? Ga naar de sportschool of naar de voetbal vereniging. Je hebt ook online game sessie's als je van gamen houdt.

Verder kun je altijd nog een oude bekende uitnodigen en samen met die gene uitgaan waardoor je weer andere oude bekende tegenkomt en het zo weer gaat lopen.

Of je kijkt hoe het verloopt op school.

Natuurlijk besef ik dat het niet simpel voor je is, maar het is zeker goed mogelijk mits je het graag wilt.

Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'n geweldig goed antwoord !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt ik zal alles proberen, maar ik zal ook wel wachten.... in ieder geval bedankt natuurlijk snap ik ook wel dat het moeilijk antwoord geven is zo. er zijn wel standaard antwoorden maar die zoek ik dus niet,maar in ieder geval bedankt

Andere antwoorden (4)

Hoi,

Ik heb dit ook gehad. Ik was verlegen/onzeker en raakte mijn vrienden kwijt en zag in dat dit geen echte vrienden waren, want ECHTE vrienden die steunen je door dik en dun....

Accepteer de situatie zoals het nu is. Sta stil bij jezelf en vraag jezelf af waar dit van komt en wat je eraan kan doen.

Als je een sociale fobie hebt ga dan naar je huisarts hij/zij kan je zeker verder helpen. Praat erover met anderen.

succes:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel eenvoudig . Jij kan niet de hele wereld leuk vinden , noch kan de hele wereld jou leuk vinden . Als 90% van de mensen jou niet mogen , dan vindt 1 op de 10 jou WEL leuk ! Jij hebt helemaal geen tijd om met al die mensen te communiceren .In Nederland wonen 16 millioen mensen . Dat betekent dat 1.6 millioen mensen jou leuk vindt . Wat jij moet doen is : je gedragen zoals je bent . Want als je je anders voordoet , blijven de verkeerde mensen aan je hangen . DUS : precies zo doen als je bent . Dan komt het allemaal in orde met je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendschap is iets dat van twee kanten moet komen dus dat kun je niet maken.
Aandacht geven en jezelf zijn, vooral jezelf zijn. Of er een vriendschap groeit zal de tijd uitwijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga op voetbal etc. Sporten, deel je interesses ?? Mask je vanzelf nieuwe vrienden.