Is het onbeschoft of niet netjes om niet op kraambezoek te gaan?

Op het moment is er een enorme babyboom aan de gang op het werk en word knetter van al die babyverhalen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen kinderen wil, maar toch gezien mijn leeftijd een beetje onrustig word van de gedachte moet ik nu wel of niet. of het gevoel als kinderloze er niet bij te horen. Maar sowieso buiten dat, vind ik kraamvisites altijd verschrikkelijk.
Evenals verjaardagen op een ander waarbij volwassenen en een partij rondrennende kids van al hun vrienden aanwezig zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
In ieder geval op het werk plannen ze dan avonden waarop we in groepjes gaan kijken en ik heb daar helemaal geen zin in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (7)

Niets is verplicht hoor. Je kunt ook gewoon een leuke kaart sturen. Het ligt er misschien een beetje aan wie een kind heeft gekregen. Als het een hele goede vriendin is, zou ik wel gaan, maar verder volstaat een kaart prima hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je blijft aan de gang met zo'n babyboom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaaha, niet slapen, bedoel je.
Ik kan me je gevoel wel voorstellen.
Het is niet onbeschoft om niet te gaan. Je kunt dit gewoon aangeven bij je collega's.
Maar bel het pas bevallen stel wel even op om ze te feliciteren, of stuur een kaartje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het één van je vriendinnen is, zou ik zeggen : zin maken...Het is een vervulde wens, dus al kan je niets met zo'n wurmpje : zij zijn dolblij en trots op de fraaiste baby van de wereld, dus inleven in die blijdschap, en een grijns om de kaken, een teddybeer oid. onder de arm en gáán.
Maar een collega van je werk, waar je verder niets mee hebt? Gewoon 'n lief kaartje sturen, en dan is het weer klaar...

Ik heb níéts met babies : een heel tevreden babietje, dat mij in de armen geduwd wordt, krijgt een zeer bedenkelijke frons, en begint aansluitend te blèren. En ik knijp ze écht eerlijk niet...
Je kunt 80 kinderwagens op een rij zetten, en ik zal er in niet één kijken.
Verkeerd ingeprent, denk ik : want een puppy bij de supermarkt kan ik dus echt niet voorbij lopen! Op de knieën, en even knuffelen!

En dat je knettergek wordt van de babyverhalen kan ik me goed voorstellen! Die idiote vaktermen ook : hoe vaak 'komt' die van jou 's nachts? ...ik krijg acuut de grote gaap!

En het irriteert me ook mateloos, als ouders doen, alsof ze iets héél bijzonders hebben gepresteerd, en allerlei voorkeursbehandelingen wensen, alleen omdat zij zich vermenigvuldigd hebben...komt misschien door 34 jaar stewardess zijn, maar babies : kvinternietsaan!

Zo vanaf een jaar of 5, als je met ze kunt praten - okay.
Maar ervoor : nee, hoor, niets voor deze vrouw!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha. Ik heb gelukkig de babytijd gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan me er hele maal in vinden .
ik heb niks met babys en ik vind het heel jammer dat de meeste stelen alleen nog maar slap lopen l.len
maar de meeste kinderen als ze je gaan begrijpen
en nadoen vind ik top echt leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, nog een ikvinderniksaangenootje !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee een doewatikwilgenootje!
Ikzelf ben pas na een half jaar bij het kind van m'n broer gaan kijken. Dat is onbeschoft en niet netjes... Bij collega's vind ik dit echt een ander verhaal. Je bent ze niets verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vriendinnen kennen je afkeur, dus dat is geen probleem. Relatie tot collega's is toch iets afstandelijker. Ik zou niet naar een baby-avondje gaan.

Is toch een beetje mamma's onder elkaar.

En de onrust over je leeftijd? Ach dat gaat vanzelf weer over als je buiten de schoolvakanties, voor een stukken lager tarief in stukken rustiger bestemmingen je vakantie viert!

Over 8 weken zonder Wallen onder je ogen op je werk zit. Over 6 jaar je niet deukt maakt over schoolkeuzes en over 16 jaar niet drukt maakt over vriendjes, sex, drugs en ander gestres. Om maar te zwijgen over allimitatie, bezoekregelingen wn ander gedoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet wilt dan houdt het op...onbeleefd is als je gaat en achteraf hoort men dat je liever niet wilde gaan.

Bel op of stuur een kaart!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies het is jou leven en iets doen tegen me zin
zit niet in me karakter
Als het echt een goede vriendin of een zus betreft is het niet zo netjes, dan hoor je toch wel wat echte belangstelling te tonen, maar allemaal collega's, oppervlakkige kennissen of verre familieleden hoef je echt niet allemaal verplicht af te lopen. En al helemaal niet als het van die verplichte nummers zijn, waarin je de kraamvrouw eigenlijk toch niet te spreken krijgt en het eigenlijk veel te druk is voor moeder en baby. Daar mag je gerust voor bedanken, en een leuk kaartje sturen is voldoende.

Het is pas ECHT onbeschoft als je niet op kraamvisite komt omdat je je geen houding weet te geven omdat er iets met het kindje is (en je weet niet eens precies wat).
Zo zijn mijn beide kinderen 8 en 9 weken te vroeg geboren, en buiten directe familie (ouders, zussen), een enkele tante en zegge en schrijve één goede vriendin, moet de kraamvisite eigenlijk nog steeds komen. (Ze zijn 15 en 10 inmiddels).

Zelf bedank ik eigenlijk standaard voor kraamvisite buiten mijn directe eigen kring- die gelukkig is uitgejongd inmiddels). Voornamelijk natuurlijk om die reden (ik heb een bloedhekel gekregen aan dat babyshowen, en helemaal aan knalroze bevallingsverhalen en dikke babies) , en áls ik kom, kom ik nooit tegelijk met andere visite. Dan krijg je ook veel mooiere gesprekken.