Neemt de animo voor carnaval in Nederland elke jaar toe, af of blijft het ongeveer gelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb eerder het idee dat het elk jaar minder word.
Bij ons in het dorp daalt het aantal mensen flink die na de grote optocht naar een café komen om een paar biertjes op zich te nemen.
En bij ons in het dorp heb ik het idee dat de carnaval meer word gezien als een soort van ´theekransje´.
Er word wel nog muziek gedraaid, maar de mensen praten meer met elkaar dan dat ze verkleed zijn en dansen en springen en noem maar op.

Verder, bij de grote evenementen zoals de auwieverbal in valkenburg of de grote gulpener vasteloavend finale komen de echte carnavalsvierders, en daar word er wel nog echt (flink) feest gevierd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben zelf een echte limburger, dus ik zit in de echte ´carnavalsprovincie´.