Is er een onderzoek bekend of mensen zich tegenwoordig meer vervelen dan vroeger?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat mensen zich nu vervelen, iedereen heeft het zo druk met werk, school en opvoeding.
dat bijna iedereen in zn vrijetijd wel iets weet te doen.
ontspannen, eindelijk tv kunnen kijken of je spelcomputer gebruiken, naar de bios.
er is nu veel meer te doen dan vroeger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger kon men zich met minder vermaken.
Want de mogelijkheden waren gewoon veel minder.
Tegenwoordig heb je zo,n groot aanbod,dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Maar het ligt gewoon aan de mens zelf.

Het beste antwoord

Ik zou zelf willen stellen:

Mensen zijn tegenwoordig sneller verveeld!! (dat is misschien net iets anders maar mogelijk bedoel je dat ook).

Daar zijn wel allerlei aanwijzingen voor, mij ouders deden nog 40 jaar met één inrichting, dat is tegenwoordig toch niet meer aan de orde.

Alles moet flitsend en snel zijn ed

Het gevolg daarvan is denk ik dat mensen zich dus ook meer vervelen, MAAR niet omdat ze minder te doen hebben, ze hebben in mijn optiek MEER keus maar zijn alles sneller zat
Zie de link van een testje daarover

Toegevoegd na 4 minuten:
misschien vind je dit artikel ook wel interessant. volgens mij is de strekking (gaat wel over kinderen) dat ouders van nu hun kinderen zoveel prikkels aanbieden dat de stakkers geen kans meer hebben zich eens heerlijk te vervelen
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zullen best wel eens onderzoeken gedaan worden. Alles wordt onderzocht immers. Misschien kleinschalig of door tijdschriften. Officiële weet ik niet.

Het aanbod is enorm, tegenwoordig. Velen zullen zich prima vermaken.

Ik ben van mening dat mensen zich nu vaker vervelen dan vroeger. Jeugd wordt aan alle kanten van alles in overvloed aangeboden (speelgoed, uitjes, luxe, reizen) en zo komt men op een verzadigingsniveau. Alles moet steeds meer, steeds uitdagender, steeds mooier, steeds verder om nog te boeien.

Vroeger -twee,drie generaties terug-, was er veel, veel minder. Hard werken om de dag door te komen. De werkzaamheden zonder alle hulpmiddelen eiste alle tijd op. Eten was nog bijna niet kant en klaar te koop. Zelf toetjes maken, zelf appelmoes maken, de melkboer en de schillenman die aan huis kwamen. Ik noem maar wat.

Kinderen hadden een paar speelgoedjes en voor de rest vermaakten ze zich met gewone dingen. Op straat spelen, met wasknijpers, lucifers. Doe-dingen. Wat zelf gemaakt spul door vader. Iets doen met weinig. En daar was je blij mee omdat er niet meer was.

Nu, de véle goeden niet te na gesproken, hangen, chillen, sexen vanaf een jaar of 14. De nieuwste spulletjes, de duurste dingetjes, hèbben, schulden hebben als je 17 bent...vermaakt worden. Voor korte duur. Want dan is de aandacht al weer gericht op het volgende.