Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zijn de man en de vrouw in sommige landen nog steeds niet gelijk?

zie afrika

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afrika bestaat uit meerdere landen en per cultuur is het anders, net als in andere landen op de wereld.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat vrouw en man in andere landen ook niet gelijk zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vrouw en man zijn niet gelijk en worden dat ook nooit.

Hooguit kunnen ze in bepaalde situaties gelijk behandeld worden en eventueel als gelijkwaardig gezien.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Omdat ze oude gedachten hebben. Vroeger was de vrouw toch de schoonmaakster en kinderenverzorger en de man is sterk, dus moet hij geld verdienen en is hij de baas. Dit weten zij zo, omdat ze dat zo over hebben genomen van hun voorouders, dus het is eigenlijk onmogelijk om het westers te maken. Met westers bedoel ik dan man en vrouw gelijk aan elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je iets dat verschillend is nooit helemaal gelijk kunt krijgen!!!

In sommige landen doen we een poging zo eerlijk mogelijk met de rechten en plichten van alle mensen om te gaan maar het idee dat man en vrouw gelijk zouden kunnen zijn is een fabeltje.

In sommige landen worden vrouwen door mannen ronduit slecht behandeld en dat is nog niet veranderd omdat DAAR nog niet het besef is gekomen dat dit anders zou moeten.

Ik voel mij echter als nederlandse vrouw in nederland ook niet gelijk (maar dat is een andere discussie en tot zekere hoogte wil ik het zelf mogelijk niet eens)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
MAnnen en vrouwne zijn nu eenmaal anders. Maar dat wil niet zeggen dat ze beter of slechter zijn.
In Gambia bv gaan mannen werken en moeten de vrouwen inkopen doen op de markt. Mannen durven dat niet, omdat je op de markt moet afdingen en mannen zijn te trots om af te dingen, want dan voelen ze alsof ze zeggen dat ze geen geld hebben. Vrouwen durven dat wel, dus vrouwen doen de boodschappen en zorgen zo dat er geld over blijft.
De man zorgt dus wel dat er geld binnen komt (vrouwen ook wel hoor, bv als fruitlady op t strand), maar de vrouwen zorgen dat er geld over blijft.
Dus, ze zijn en doen dan wel niet gelijk, maar beiden zijn toch zeker wel even belangrijk.
Een man zou met 1 kippetje van de markt terug komen en geld op, een vrouw brengt een kip, groenten en nog een shirtje voor een kindje mee.
Who's bad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding