Nee, dat is niet te bewijzen.

Stel dat jij als "bewijs" één persoon hebt gevonden die nooit liegt. Ik vraag die persoon:"ben je wel eens bang in het donker?". En hij zegt "nee". Hoe kun jij dan bewijzen dat hij niet liegt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Eigenlijk onmogelijk, want als je vandaag met een leugendetector getest wordt en je liegt niet, kan je morgen alsnog gaan liegen zonder dat er iemand erachter komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet te bewijzen, want iedereen liegt. Een leugentje voor bestwil, een leugen om een ander niet te kwetsen, uit schaamte of om er zelf beter van te worden. Er zijn 1000den redenen om te liegen.
In psychologische test is er ook een vraag: ik lieg nooit.
Als je daarop 'klopt' antwoord, dan is dat voor de onderzoekers een bewijs dat je wel liegt, dat is een zgn strikvraag in de test om te kijken of je hem eerlijk in vult.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We mogen er toch van uit gaan dat geestelijken van alle gezindten leugenvrij zijn! Als dat niet zo is, wat moet je dan als gelovige?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hebben we gemerkt de afgelopen maanden ja.
1. Alle geestelijken en politici liegen

2. Alle mensen, die niet liegen overleven niet en zijn dus uitgestorven of verdreven.

Daarmee is bewezen, dat er geen mensen zijn die niet liegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lieg nooit. Of dit zou de eerste keer moeten zijn.