Wat moet je doen als je je asociaal voelt als je dik bent omdat je veel te veel eet?

Ik voel me schuldig maar ik kan er niet mee stoppen.

Toegevoegd na 2 minuten:
(mag deze vraag wél blijven staan?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk heeft het een reden dat je zoveel eet. Misschien eet je veel omdat je je ongelukkig voelt of omdat je dat van jongs af aan van je ouders hebt overgenomen. Dan is het niet makkelijk om zomaar te stoppen. Je hoeft je niet schuldig te voelen. Als het je in je eentje niet lukt om minder te gaan eten, kun je de hulp van een professional inroepen. Een diëtist kan je waarschijnlijk wel helpen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer iets te vinden wat je leuk vindt om te doen. In plaats van bijvoorbeeld chips kan je ook lekkere druiven of aardbeien eten. Veel gezonder maar nog steeds lekker. Een wortel kauwen is trouwens ook lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer achter de werkelijke oorzaak te komen van je eetgedrag. Ben je onzeker, voel je je waardeloos, hou je van jezelf? Kom je er zelf niet uit, zoek dan hulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn beste,

Afvallen! Er niet mee kunnen stoppen? Blijkbaar wil je het niet graag genoeg (onbewust). Ik zit nu in de trein ik kom stukjes met supergoeie tips ;)

Toegevoegd na 21 minuten:
Ehh *strakjes (sorry autocorrectie)

Allereerst: wil je echt iets doen aan dit probleem? Zo ja, zorg dan voor optimale motivatie zodat je resultaat boekt. Eten is makkelijker dan afvallen aangezien je de 'voordelen' van het eten meteen proeft terwijl de resultaten van niet-eten pas veel later merkbaar zijn. Realiseer dit. Als je eet, zul je maar eventjes genieten terwijl je erna dikker wordt, ongezonder wordt en er ook een schuldgevoel aan overhoudt..

Print een foto van jezelf uit waarop je vetrollen en dikke armen duidelijk te zien zijn. Plak deze op de koelkast (en snackkast). Bedenk elke keer dat je die deur open wil maken of je er zo uit wil blijven zien. Plak er anders een foto van een (niet al te dunne) model naast om je doel voor ogen te houden.
Second: Vertel niemand concreet dat je gaat proberen af te vallen. Je hoeft niet geheimzinnig te doen, maar het vertellen van je plannen zorgt ervoor dat je eerder afhaakt. Dit is wetenschappelijk bewezen!
Tot zover de mentale tips, ik kom zo met de uitvoering en praktische tips ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste, waarom voel je je asociaal? Antisociaal zijn, heeft niks te maken met veel eten of dik zijn.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou in eerste instantie een mental/personal coach o.i.d. in de arm nemen, die jou psychisch kan ondersteunen en helpen. Je geeft al aan dat je je schuldig voelt en niet kunt stoppen. Hiervoor heb je toch echt begeleiding nodig, iemand die je leef en eetpatronen met je doorneemt en je persoonlijk kan bijstaan. Een eetverslaving stop je niet zomaar zelf, daar heb je echt hulp voor nodig.

Ik wens je sterkte ermee