Voordelen:
- Meer vrijheid : In wat je doet, in hoe je je inrichting van het huis wilt, in wie je uitnodigd, hoe je je geld besteedt
- Minder ruzie (over geldzaken) en dan doel ik erop dat je bijv een aparte rekening hebt en dus minder ruzie zal hebben over geldzaken
- Vaker seks
- Minder snel op elkaar uitgekeken; je hebt meer zin om elkaar weer te zien
- Als je elkaar weer ziet kies je er ook echt voor om elkaar te zien en heb je ook meer tijd voor elkaar
- Als je alleen wilt zijn kan je je partner wegsturen of jij kan zelf weg gaan.

Nadelen:
- Minder diepgang in je relatie
- Je partner gaat elke keer weg.. je mist hem/haar
- Als je kinderen hebt dan kan het verwarrend zijn voor het kind
- Er is niemand die op je wacht als je thuis bent
- Minder geld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

je hebt je eigen vraag al beantwoord, tegenover voordelen, zijn er ook nadelen.

jij moet zelf de overweging maken wat jou voordeel hier is, tegenover de nadelen.
dit is voor iedereen anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je elkaar minder vaak ziet raak je ook minder snel op elkaar uitgekeken.
Nadeel je kunt minder delen of je hebt per persoon meer nodig; wat soms ook weer een voordeel is; elk voordeel heb etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordeel: dat je weer naar huis mag.
Nadeel: dat je weer naar huis moet.
14 jaar geleden
Ja natuurlijk, je kunt kiezen waar je gaat slapen, bij de een of bij de ander en je kunt ook nog eens zeggen, nee schat vanavond even niet...

Dat is toch wel een heel groot voordeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt uit- en thuiswedstrijden organiseren..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordeel: Je hebt meer vrijheid, je wordt niet continue op de vingers gekeken.

Nadeel: eeeh.... Tja, ik wilde kosten opvoeren, dat je bij samenwonen kosten kunt delen en meer aftrekposten hebt, maar dat laatste is niet meer het geval las ik gisteren in de kranten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij heeft het meer voor- dan nadelen. Het komt waarschijnlijk doordat ik al van m'n 17e "op mezelf" woon, en het voor mij dus normaal voelt om alleen te wonen.
Ik vind het heel gezellig als er iemand komt "logeren"- de langste logeerpartij duurde een half jaar.....Hij had zelfs een stukje kleerkast en badkamerkastje......Maar ik vind het prima als iemand dan weer naar zijn eigen huis gaat, en we gezellig lang bellen, plannen maken voor de "volgende keer", en ik weer in m'n eigen ritme kan leven.

Ik heb 3 x geprobeerd samen te wonen. En als ik voor iets ga, ga ik voor de volle 120 %......Maar het heeft nooit langer geduurd dan zo'n 15 maanden.
Ik vind het gewoon niet zo fijn 24 uur per dag iemand om me heen te hebben - heb waarschijnlijk een beetje meer persoonlijke ruimte nodig....
Mijn ouders hebben meer dan 60 jaar samen geleefd, en konden niet zonder elkaar - mijn zus en ik hoopten altijd, dat ze samen zouden doodgaan (jammer genoeg niet gebeurd, en m'n vader is sindsdien een ander mens - heel naar om te zien...) Het is dus niet een gebrek aan voorbeelden of zo, dat ik liever alleen woon.

Ik denk, dat het helemaal afhangt van de mens die je bent, of je het fijn vindt met iemand samen te wonen, of van elkaar te houden ieder in z'n eigen huis....